Home/ channel belgium /Generatie Z: socialer, veeleisender, maar ook gefrustreerder! Generatie Z: socialer, veeleisender, maar ook gefrustreerder! Terwijl de meeste bedrijven nog volop bezig zijn met de integratie van generatie Y op de werkvloer, toont een nieuw onderzoek aan dat de jongeren onder de 19 jaar een grote uitdaging zullen vormen voor de bedrijven. 2015-10-06Comment 156790281 Een onderzoek in opdracht van Ricoh toont aan dat de generatie Z hogere verwachtingen heeft voor zijn werkplek dan de oudere groepen. Maar jongeren onder de 19 lijken ook sneller gefrustreerd. Buiten het salaris zijn de voornaamste aantrekkingspunten van een bedrijf voor generatie Z het evenwicht tossen privé-leven en beroepsleven (48%); werken met getalenteerde mensen (47%); gevolgd door flexibiliteit in de werkuren, de voordelen en de werkzekerheid (42% voor die drie factoren). Ter vergelijking, de oudere generaties waren niet alleen minder veeleisend tegenover hun werkgevers, maar hun voorkeuren verschilden ook: werkzekerheid blijft op de eerste plaats voor de "baby-boomers" terwijl het evenwicht tussen privé-leven / professioneel leven van het meeste belang is voor de generaties X en Y. Een ander interessant element dat uit de studie naar voor komt: meer dan het dubbel aantal personen van de generatie Z voelt zich meer aangetrokken door bedrijven die hen de indruk geven dat zij de wereld zouden kunnen veranderen. Natuurlijk wordt bijna drie keer meer jongeren van generatie Z verleid door bedrijven die een technologie aanbieden waarmee zij efficiënter kunnen werken (28%) dan bij de vorige generaties (10%). Last but not least, de jonge werknemers van generatie Z geven ook aan dat zij veel gemakkelijker gefrustreerd raken dan vorige generaties. Communicatie is essentieel en 43% verklaart geïrriteerd te raken door een gebrek aan communicatie met de collega`s, tegenover 19% bij de andere generaties. Het onderzoek toont tot slot aan dat de generatie Z hoge verwachtingen heeft over zijn toegevoegde waarde op de werkplek. De meesten denken dat zij nieuwe werkmethodes zullen bijdragen (65%), uitzonderlijke technologische vaardigheden (63%) en vernieuwende ideeën en een nieuwe manier van denken (61%). Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address