Home/ channel belgium /DPD breidt zijn "Pickup" netwerk uit DPD breidt zijn "Pickup" netwerk uit De pakjesdistributiegigant kondigt een nieuwe fase aan in de uitrol van zijn netwerk met Pickup-punten, naar eigen zeggen het meest fijnmazige van heel Europa. 2015-10-01Comment 156792006 DPDgroup breidt zijn PUDO-netwerk (Pick-Up & Drop Off) uit dat nu meer dan 20.000 punten telt, beschikbaar in 13 Europese landen. Met meer dan 3.000 punten in Spanje en het Verenigd Koninkrijk en 1.500 in België en Nederland is het bedrijf in staat om 95% van de Europeanen een Pickup-punt aan te bieden op minder dan 15 minuten van hun woonst. Dankzij deze uitbreiding van de Pickup-punten zouden de exploitanten van de groep (DPD, Chronopost, SUER en Interlink Express) hun klanten een efficiëntere levering moeten kunnen verzekeren. De "laatste kilometer" is nu eenmaal een van de essentiële parameters van de levering. Aan andere belangrijke aankondiging van DPDgroup: de testen in Frankrijk met de Pickup Stations, een netwerk van 300 punten voor het geautomatiseerd ophalen en verzenden van pakjes, die 24/24 open zijn en tot 100 pakjes per dag kunnen verwerken. Tegelijkertijd test het bedrijf de "Pickup Stores", die geplaatst zijn op plekken met veel passage, zoals stations en winkelcentra. De volgende etappe van de uitbreiding van het Pickup-netwerk van DPDgroupe zal bestaan uit de uitrol van Pickup-punten in Polen en het verhogen van de Pickup-punten in Rusland van 800 naar 2000 punten, en dat in 2016. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address