Home/ channel belgium /Hoe print uw verkoop (nog meer) kan stimuleren Hoe print uw verkoop (nog meer) kan stimuleren De gedrukte post is verre van dood. Integendeel, die kan de direct marketing campagnes van commerciële bedrijven aanzienlijk stimuleren wanneer zij in een aangepaste digitale strategie geïntegreerd wordt. 2015-09-22Comment 156808645 Niemand zal nog ontkennen dat de e-commerce voor tal van bedrijven onmisbaar geworden is. Het Shopify-platform -dat meer dan 100.000 webshops bijeenbrengt- onthult trouwens dat mobiele accounts voor het eerst meer dan 50% vertegenwoordigen van het hele e-commerce verkeer wereldwijd. Een witboek, gesponsord door Ricoh Europe, onderzoekt juist de trends bij het mobiele gebruik, wat zij betekenen voor een drukker, en hoe interactieve print tegelijkertijd de ervaring van de gebruiker kan verbeteren en betere resultaten kan opleveren voor marketing professionals. Maar deze trend voor het veralgemenen van het mobiele element in marketing campagnes betekent daarom nog niet dat de print zijn kracht op gebied van marketing verloren zou zijn. Verwijzend naar een recente studie van Royal Mail herinnert Eric Gryson, CEO van Ricoh BeLux, eraan dat "campagnes waarin ook een print mailing geïntegreerd is, ertoe kunnen bijdragen dat de impact van de campagne tot 200% hoger ligt dan bij campagnes die geen print bevatten." Bovendien kunnen de print elementen nog krachtiger blijken wanneer die interactief gemaakt worden door middel van technologieën die gedrukte documenten kunnen koppelen aan diverse online informatiebronnen en mobiele communicatiemiddelen. Met een dergelijke strategie wordt het mogelijk om de waarde van een print document te verhogen en zijn levensduur te verlengen. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address