Home/ channel belgium /Q-Park wendt zich tot Cegeka voor zijn digitale transformatie Q-Park wendt zich tot Cegeka voor zijn digitale transformatie De parking-gigant heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Cegeka voor de ondersteuning van zijn digitale transformatie. Het akkoord, afgesloten voor onbepaalde duur, slaat op het leveren van een op maat gemaakt ERP voor de facturatie aan de klanten van Q-Park. 2015-06-26Comment 156790381 Frank De Moor, CEO van Q-Park, verklaart zijn nieuwe samenwerking met Cegeka: "Wij willen onze klanten op een meer persoonlijke manier benaderen en gemakkelijker een antwoord kunnen bieden op hun parkeerbehoeften. Dat willen wij bereiken door meer online diensten aan te bieden, door partnerschappen af te sluiten met hotels en restaurants, enz." De nieuwe ICT-architectuur van Q-Park wordt nu klaargemaakt voor digitale transformatie door middel van de ontwikkeling van een toepassing op maat, bestemd voor de registratie en de facturatie van abonnementen. Deze werd geïntegreerd in de ERP-software (Microsoft Dynamics NAV) en het CRM-systeem (Microsoft Dynamics CRM) van Q-Park. Cegeka heeft de voorkeur gegeven aan een hybride IT-structuur om te vermijden dat de functionaliteiten allemaal in één enkel ERP-systeem ondergebracht zouden worden. Het IT-bedrijf heeft dus het bestaande ERP-systeem behouden maar heeft er aanpassingen aan uitgevoerd om beter rekening te houden met de huidige bedrijfsprocessen van Q-Park. Ook het CRM-systeem met de nodige klantgegevens werd geïntegreerd. "Dankzij deze integratie kunnen wij nu ook gepersonaliseerde marketingcampagnes uitrollen", verheugt Frank De Moor zich, CEO van Q-Park. Het Verenigd Koninkrijk is het eerste land dat vanaf eind dit jaar van deze digitale overgang kan genieten. De andere landen zullen in de loop van 2016 volgen. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address