De Belgische werknemer wordt niet bedolven onder een stortvloed aan e-mails!

Overbodige administratieve taken zouden de voornaamste reden zijn voor productiviteitsverlies bij de KMO-medewerkers, zo meent een onderzoek uitgevoerd door IPSOS. Maar verrassend is wel dat de flow e-mails niet de belangrijkste reden tot ergernis is…

post-image-3

Inefficiënte vergaderingen, het slecht kunnen leggen van prioriteiten en complexe interne processen belemmeren het werk van de medewerkers van Belgische KMO, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door onderzoeksinstituut IPSOS. Iets meer dan 40% van de Belgische respondenten wijst onnodige administratieve taken met de vinger als voornaamste reden voor een gebrek aan productiviteit, wat een duidelijk hogere proportie is dan het Europese gemiddelde.

Nog verrassender is dat de stroom e-mails niet de belangrijkste reden tot ergernis is bij de KMO-medewerker, die gemiddeld 40 mails per dag ontvangt. Bijna de helft (38%) van de ondervraagden zegt niet overspoeld te worden door e-mails. Integendeel, voor een grote meerderheid (71%) is e-mail de belangrijkste tool geworden om zijn taak tot een goed einde te brengen, gevolgd door telefoongesprekken (55%).

"Deze resultaten zullen menigeen wel verbazen. Wanneer men het over tijdverlies heeft, denkt men immers over het algemeen aan e-mails. Maar het omgekeerde is waar: e-mail wordt beschouwd als de belangrijkst tool om het werk vooruit te laten gaan", aldus Marijke Schroos, verantwoordelijke voor de KMO-markt bij Microsoft België.

Show More
Back to top button
Close
Close