Home/ channel belgium /De programmatische tv-reclame gaat van start in België De programmatische tv-reclame gaat van start in België Het bedrijf Xaxis lanceert een multi-screen technologie op de Belgische markt waarmee digitale reclame in real time gesynchroniseerd kan worden met tv-spots. 2015-02-06Comment 156791557 Het bedrijf Xaxis -dat aan de oorsprong ligt van het programmatische mediaplatform Xaxis Sync- lanceert vandaag een oplossing waarmee adverteerders de digitale reclame kunnen synchroniseren met hun tv-spots. Het product is gebaseerd op een technologie die ontworpen werd om de gebruikers te bereiken wanneer hun aandacht afdwaalt van het tv-scherm tijdens het reclameblok. Concreet kan men met Xaxis Sync simultaan een reclameboodschap verspreiden op andere digitale dragers (computer, smartphone en tablet). De tv-spot is geïntegreerd in een systeem dat alle Belgische tv-kanalen kan afscannen. Wanneer het systeem een reclameblok tegenkomt, start het automatisch de bijhorende digitale reclame op die dan verspreid wordt tijdens de eerste seconden na het begin van de tv-reclame. De adverteerder kan zich dus op verschillende schermen tegelijkertijd tot de gebruiker richten. Autofabrikant Ford is de eerste Belgische adverteerder die een Sync-campagne gelanceerd heeft. "Wij hebben een stijging met 60% kunnen vaststellen bij de geselecteerde performantie-indicatoren , namelijk het percentage engagement met het merk. Wij merken bij onze adverteerders een sterke vraag naar dit soort oplossingen, en de behaalde resultaten sporen ons aan om op de ingeslagen weg verder te gaan", aldus Jean-Michel Depasse, Partner Digital Mindshare. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address