Huawei CBG blijft groeien in België

Huawei Consumer Business Group zet uitstekende financiële resultaten neer in België. Het IT-bedrijf heeft in 2014 in ons land een groei gerealiseerd van 53%, vooral te danken aan de verkoop van smartphones uit het middengamma.

post-image-3

De totale inkomsten uit verkoop van de Huawei Consumer Business Group is op wereldvlak met 30% gestegen tegenover het vorige jaar, en bedraagt nu 12,2 miljard. Het bedrijf heeft in 2014 niet minder dan 138 miljoen toestellen verkocht, waarvan 75 miljoen smartphones, wat neerkomt op een jaarlijkse stijging van 45%. In België heeft Huawei Consumer Business Group een groei van 53% neergezet, terwijl het merk zijn commerciële activiteiten in ons land in 2013 opgestart heeft. Het omzetcijfer werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoop van smartphones, met meer dan 290.000 verkochte toestellen. Dankzij dit resultaat kon het Chinese bedrijf klimmen tot de vierde plaats met een marktaandeel van 9% bij de verkoop van smartphones in België. De populairste modellen van de bouwer zijn de Huawei G6 (65.000 stuks verkocht) en de Huawei P2 met 20.000 stuks verkocht (en wereldwijd, zes maanden na zijn lancering in Parijs, 4 miljoen stuks verkocht). "Onze strategie om de nadruk te leggen op de producten in het midden- en hoge gamma heeft vruchten afgeworpen, en laats ons nu toe om onze derde plaats op de wereldwijde markt van smartphones nog te verstevigen", aldus Mr. Richard Yu, CEO van Huawei Consumer BG. Huawei is vandaag het eerste bedrijf in China dat de lijst 2014 van de 100 beste merken wereldwijd van Interbrands betreedt (Top 100 Global Brands of 2014).

Show More
Back to top button
Close
Close