Home/ channel belgium /Mobistar doet beroep op Salesforce om zijn klanten beter te kunnen bedienen Mobistar doet beroep op Salesforce om zijn klanten beter te kunnen bedienen De tweede grootste mobiele telefoonoperator van België en Luxemburg doet beroep op de CRM van het bedrijf Salesforce. Een keuze ingegeven door de eenvoud van de tool en zijn technologische mogelijkheden van de toekomst. Een woordje uitleg... 2015-01-21Comment 156791955 Bij Mobistar zijn de verkoopskanalen zowel op directe als indirecte contactpunten gebaseerd. Deze twee kanalen maken echter gebruik van verschillende systemen voor het beheer van de klantrelatie (Customer Relation Management). Nu heeft het bedrijf gekozen voor de Salesforce CRM, dit om verschillende redenen, zoals de eenvoud in gebruik die een brede adoptie met erg weinig opleiding waarborgt, het gemak bij het beheren van de tool, en ook omwille van technische innovaties. Dominique De Paul, Director Business Transformation bij Mobistar, legt de redenen voor deze keuze uit: "Het was belangrijk om over een multichannel CRM-oplossing te beschikken die in staat is om correct te anticiperen op de veranderingen op de markt, om over up-to-date meetbare gegevens te beschikken en om onze klanten een onberispelijke ervaring te bezorgen, ongeacht het gebruikte kanaal". De uitrol van de oplossing, nu in gebruik bij ongeveer 450 gebruikers, lijkt goed en wel begonnen, aldus Mobistar. "De feedback van onze medewerkers is erg positief. Een efficiënte klantenrelatie vertaalt zich in contacten in een veel vroeger stadium, en in het delen van bekommernissen, kansen en uitdagingen". Volgens de operator zijn alle klanten en prospects nu opgenomen in Sales Cloud, wat neerkomt op meer dan 1.600.000 bedrijven. Vanuit commercieel oogpunt werden de administratieve lasten verlaagd en de efficiency verbeterd. En als kers op de taart is de applicatie uiteraard beschikbaar op mobiele toestellen. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address