Home/ channel belgium /74% van de Belgische bedrijven geconfronteerd met technologisch tekort 74% van de Belgische bedrijven geconfronteerd met technologisch tekort Volgens de studie die werd besteld door Colt Technology Services toont het technologisch tekort het verschil tussen de behoeften van de bedrijven en de capaciteit van hun infrastructuren. Door te vergelijken met andere bedrijven in Europa, wordt geconstateerd dat de bedrijven in België 74% halen ten overstaan van dit tekort, wat neerkomt op een gematigd of groot tekort. Spanje, waar 62% van de bedrijven geconfronteerd worden met dit tekort, haalt de beste resultaten. De slechtste leerling van de klas is Duitsland met 81%. 2014-07-28Comment 156791193 De meeste Europese bedrijven benadrukken de noodzaak om hun infrastructuren te doen evolueren tijdens de twee volgende jaren. Het objectief van deze evolutie is zo goed mogelijk kunnen inspelen op de toekomstige noden van het bedrijf zoals voice en communicatie (88 %), datacenters (90 %) en netwerkservices (85 %). Om winst te maken moeten bedrijven nog steeds een precair evenwicht bewaren tussen de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten en de commerciële objectieven. Binnen dit evenwicht benadrukken de Belgische bedrijven dat de belangrijkste criteria voor het meten van performance de volgende zijn: de noodzaak om een hoge klantentevredenheidsscore te halen (60%), maar ook de rendabiliteit (65 %) en de gegenereerde inkomsten (56 %). We merken bovendien op dat slechts 24 % van de Belgische bedrijven (26 % in Europa en bijna 34 % in het Verenigd Koninkrijk) vindt dat hun huidige infrastructuren klaar zijn voor de toekomst en over een schaalbaarheid beschikken waarmee ze de komende twee jaar de complexiteit en de schommelingen in de serviceaanvragen (pieken en dalen) kunnen beheersen. Omgekeerd denkt 58 % dat ze niet in staat zijn om binnen dit en een jaar op efficiënte wijze te beantwoorden aan de noden van de klanten indien er geen verbeteringen gebeuren aan de huidige infrastructuren. En tenslotte bevestigt 26 % van de Belgische bedrijven (12 % in Nederland) dat ze geen strategie op punt hebben gesteld. Een markt om te veroveren… Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address