Certificering maakt indruk

Tegenwoordig hoor je in het kanaal wel eens de vraag: „Waarom nog certificeren?” „Waarom een budget voorzien voor training en certificering terwijl dit budget beter kan gebruikt worden voor marketing en verkoopondersteuning?”

post-image-3
Maar wat verkiest u eigenlijk: een kleiner marketingbudget met een sterke boodschap of hebt u liever een groter marketingbudget, maar dan met een boodschap die niemand eigenlijk wil horen? Want hoe je het ook draait of keert, klanten vertrouwen hun projecten liever toe aan een partner met bewezen ervaring en expertise dan aan een partij waar ze enkel kunnen hopen dat de klantenreferenties echt en relevant zijn.
 
Dit geldt dubbel voor een productaanbod waarbij een toenemende complexiteit en uitgebreide functionaliteit steeds meer expertise en gespecialiseerde kennis vergen. Neem nu Axis: de beveiligingscamera’s van weleer hebben allang plaatsgemaakt voor camera’s die voor zeer uiteenlopende toepassingen kunnen worden gebruikt. Bovendien worden ze tegenwoordig bijna zonder uitzondering in een IP-netwerk geplaatst, wat weer een totaal andere kennis en expertise vergt. 
 
Als bedrijven bekend staan om hun innovatieve aanpak, spreekt het voor zich dat die ook bij de partners moet teruggevonden worden. Daarom moeten innoverende bedrijven hoge eisen stellen aan hun partners op het vlak van opleidingen en van certificering. De examens die zij moeten afleggen, zijn dan ook behoorlijk pittig. Bij Axis is die opleiding en certificering toevertrouwd aan een wereldwijde externe partner, Prometrics, die overal dezelfde hoge standaarden hanteert. Door het handhaven van strenge eisen bieden we een unieke differentiatiemogelijkheid die partners als echte meerwaarde aan hun klanten kunnen aanbieden.
 
In ruil voor hun niet geringe inspanningen krijgen de partners wel heel wat terug. Een certificaat is een uiterst betrouwbaar kwaliteitslabel waarmee ze kunnen uitpakken bij hun klanten. Het toont hun productkennis maar ook hun kennis over alle omringende aspecten. Bij Axis bijvoorbeeld zijn er veel factoren die het succes van een project bepalen: systeemontwerp, netwerkvideotechnologie en installatie. Wie onze opleidingen volgt en slaagt in het examen, weet perfect hoe het plaatsen van één enkele beveiligingscamera aan een gevel verschilt van de onderlinge positionering van camera’s tegenover elkaar in een zaaloplossing, wat zijn winstkansen bij projecten aanzienlijk vergroot.
 
Een partner die met een certificering kan uitpakken toont dus dat de klant op beide oren kan slapen. Niet alleen krijgt hij het neusje van de zalm wat de producten betreft maar weet hij zich ook verzekerd van de allerbeste service. Een certificering is dus meer dan een extraatje, het is de basis waarop je je hele bedrijfsstrategie kan bouwen. 
 
Andere gerenommeerde leveranciers gaan op ongeveer dezelfde manier tewerk. Training en certificering zijn niet gratis, maar leveren wel een uitstekend rendement, zowel op het vlak van productkennis en expertise als in de communicatie met de klanten. Certificering maakt indruk. Op de homepage, op de visitekaartjes, aan de inkomhal. Overal en altijd. 
 
Edwin Roobol, Regional Director Middle Europe bij Axis Communications
Show More
Back to top button
Close
Close