Xirrus lanceert zijn XAN-programma en werft partners aan in België

De specialist in draadloze en hoogperformante netwerken kondigde zopas zijn partnershipprogramma Xirrus Alliance Network (XAN) aan in de Benelux. Dit moet het kanaal de mogelijkheid bieden om Wi-Fi-oplossingen aan te bieden “in optimale omstandigheden”. Voor de Belux-zone worden een twintigtal partners aangeworven. Dit is al het geval voor  Cofely Quentris (en ook voor Wilroff Systemhouse in Nederland).

post-image-3

 

 

 

Om zijn doel te bereiken maakt Xirrus gebruik van een 2-Tier-distributiemodel, gebaseerd op de erkende verdelers Westcon Group en Optima Networks. De eerste voor zijn internationaal profiel, gericht op grote bedrijven, de tweede voor zijn vermogen om video en Wi-Fi te integreren. Het doel van Xirrus is niet alleen te mikken op grote bedrijven maar ook op kmo’s. Xirrus viseert daarentegen op geen enkele manier de residentiële markt: “Je zult ons niet vinden in zaken als Mediamarkt,” verzekerde Ramón Hemelrijk tijdens een interview.

 

Een centrale portal

 

Dit programma (http://www.xirrus.com/Partners/Default.aspx) heeft drie niveaus van partners: Silver, Gold et Platinum. Xirrus heeft een portal ontwikkeld die partners beheer- en communicatiefunctionaliteiten biedt. Het is hun ambitie om administratieve rompslomp, die te maken heeft met de registratie van projecten, de aanvragen en het vastleggen van de prijzen, te vermijden. In deze context kunnen de partners genieten van ondersteuning bij verkoop en voorverkoop en krijgen ze ook gekwalificeerde leads.

 

“Na een opleiding van twee dagen zijn de medewerkers van de partners in staat om onze oplossingen te implementeren,” zegt de baas van het kanaal van Xirrus.

 

Praktisch gezien bevat de portal video-casestudies, productfolders en sectorale folders (dus opleidingsproducten), gespecialiseerde kanaalcampagnes, verticale marketingtools, een TCO-tool, een prijsvergelijking voor 802.11ac en een online tool voor het ontwerpen en analyseren van de installatiesite. Partners kunnen ook het aantal en het soort onderdelen van een offerte bepalen, zonder tot bij de klant te moeten gaan.  

 

Het is al even eenvoudig om zich in te schrijven op de beschikbare diensten, legt Ramón Hemelrijk uit. “De unieke authenticatie (“single sign-on”) geeft de partners de mogelijkheid om hun administratieve taken te verlichten.”

 

Zijn geheim: van 2 tot 16 radio’s

 

Sales Director Ramón Hemelrijk van Xirrus benadrukte herhaaldelijk de specificiteit van het merk: “We stellen als enige Wi-Fi-oplossingen voor van de volgende generatie. En dat al sinds 2007, toen we ons eerste draadloze product hebben gelanceerd. De schaalbaarheid van twee tot zestien radio’s op één enkel toegangspunt is een uniek middel voor onze partners om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Met de Application Control is het mogelijk om tot 1300 applicaties te beheren en te controleren, van de toegang tot het netwerk.”  

 

Ramón Hemelrijk heeft verschillende argumenten ten voordele van Xirrus. Het eerste is dat de technologie van toegangspunten tot 16 simultane radio’s nuttig is op plaatsen met een grote gebruikersdichtheid, zoals een tentoonstelling of een schoolcampus. Brussels Expo heeft er gebruik van gemaakt. Daarna verwijst Ramon Hemelrijk naar de grote stabiliteit van de communicatie en de schaalbaarheid van 2 tot 16 radio’s. Upgrades gebeuren softwarematig, wat de verdelers een toegevoegde waarde biedt.

 

En dan is er de veiligheid: “Dankzij de centrale controle van de toegangsrechten op het niveau van de toegangspunten, kunnen essentiële toepassingen prioriteit krijgen op andere om geen vertraging op te lopen.”

 

Tenslotte zou de installatie van de toegangspunten en hun verbinding met de cloud maar enkele minuten duren. Op de site kan een partner zelf uiteenlopende diensten ontwikkelen van het type Wireless-as-a-Service.

 

Hoewel de Benelux-zetel van Xirrus zich in Amsterdam bevindt, zegt  Ramón Hemelrijk dat hij kan rekenen op de hulp van zijn verdelers in Antwerpen en Brussel en op twee ingenieurs die belast zijn met de voorverkoop en de dienst na-verkoop, Hans van Damme en Dirk Lanssens.

 

“En ik ben 2 weken per maand in België,” verzekert de baas. Een laatste garantie: Xirrus gebruikt nooit een rechtstreeks verkoopmodel. “We begeleiden onze verdelers, maar zij zijn het die een factuur sturen naar de klant.” Voor meer informatie over het Xirrus Alliance Network kunt u terecht op de site van  Xirrus.

 

Show More
Back to top button
Close
Close