Axis Partner Program bestaat 10 jaar

Naar aanleiding van de Axis Partner Day Benelux, heeft de IP-video specialist zijn Partner Awards uitgedeeld. Twee van de vijf awards werden toegekend aan Belgische dealers. Een reden om ook meteen het 10-jarig bestaan van het Axis Partner Program te vieren in aanwezigheid van zo’n 65 partners.

post-image-3

65 personen, afgevaardigd door 80 strategische Axis partners namen deel aan dit event. “Niet alleen grote bedrijven, maar ook kleine resellers met specialisatie in het beheer van video in de cloud” verklaart Edwin Roobol, Regionaal Directeur Midden-Europa Axis Communications. De ideale gelegenheid voor Axis om de organisatie strategie en trends uit te leggen aan het kanaal.

Bij de verbeteringen behoort onder andere het “Not for resale program": demo apparaten die worden verkocht aan -50% aan de Authorized resellers en aan -60% aan de Solution partners. Sinds de eerste implementatie van de diversificatie procedure van Axis in januari jongsleden, zijn reeds 20 partners gecertificeerd. "Hierdoor kan een onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende vaardigheidsniveaus. Vaak is een certificering van een fabricant vooral product-georiënteerd. Voor ons gaat het niet alleen over de producten, maar ook over het ontwerp van systemen en over projecten voor netwerkoplossingen. »

Axis breidt ook haar garantieprogramma uit. Voortaan kan aan de basisgarantie twee jaar extra worden toegevoegd . Dit zorgt ook op het niveau van de opleiding van Prometrics voor een evolutie.

Tot slot was de verjaardag ook de gelegenheid bij uitstek om twee awards aan Belgische partners uit te reiken. De eerste is de Loyalty Award en gaat naar ESSC. Deze titel erkent de partner die reeds vele jaren met Axis samenwerkt en die in staat is om " globale oplossingen” aan te bieden. ESSC werkt al bijna 8 jaar met de fabrikant en heeft een sterke focus op Axis projecten. De tweede prijs, de `Newcomer of the Year Award` erkent weliswaar een recente, maar zeer betrokken partner. Deze award werd toegekend aan Tele-Breva, gespecialiseerd in high-security projecten.

De markt kent momenteel een overgang. Voor het eerst in 2013 was de markt gelijk verdeeld tussen analoge en digitale systemen, met een groei van 20%. De trend zit hem in hoge resolutie camera`s die in staat zijn om onder andere in slechte lichtomstandigheden te filmen.

Axis richt zich nog steeds niet op consumenten, maar één van haar partners biedt een gehoste cloud oplossing aan, die onder andere gebruikt wordt in de retail en horeca sector. In de toekomst wil Axis haar kanaal uitbreiden door zich te associeren met systeemintegrators om zich zo in de groeiende markten van de cloud, de big data en het internet van dingen te begeven. Dit alles zal via een 100% indirecte verkoopskanaal verlopen.

Show More
Back to top button
Close
Close