Oki showcase 2014: de weg naar de oplossing

Net zoals vorig jaar, heeft Oki opnieuw 100 partners samengebracht in Bowling Stones te Wemmel (gelegen aan de Brusselse ring). Niet alleen om zijn produkten, maar ook oplossingen, en een nieuw portaal aan zijn resellers en distributeurs voor te stellen. 

post-image-3

Naast de nieuwigheden, waaronder een high-end copier ES9455 MFP die de Oki Smart aanpak supporteert en een 5-kleuren laserprinter (witte inkt en Clear inkt), stelde Oki België ook het nieuwe partner programma voor. “Shinrai” is een nieuw portaal dat de reseller niet alleen de mogelijkheid biedt om alle speciale aanbiedingen te kennen, maar ook de produkten, de marketing tools, manuals en certificaten die ter beschikking staan. Shinrai, dat een maand in test fase liep, is officiëel in werking gesteld. Identiek voor gans Europa, is het zowel geschikt voor de produkten als de consumables. “Alle tarieven zijn identiek, wat de parallelle verkoop tussen de landen vermijdt”, argumenteert Patrick Arnou, General Manager OKI Benelux.

OKI België stelde ook een “dealer tool” voor waardoor de reseller, op een aparte site, de prijs van een print-oplossing - getarifieerd per klik - kan berekenen. Deze tool is bestemd voor IT resellers die de afdruk per klik aan hun IT offertes (networking, enz.) toevoegen, legt Patrick Arnou uit. Met deze “dealer tool” wil OKI de IT resellers helpen om klanten, die minimum 4.000 of 5.000 afdrukken per maand maken, te benaderen. “Als de eindgebruiker over 30 toestellen van drie verschillende vendoren beschikt, kan deze tool een simulatie maken voor 15 OKI toestellen op basis van het aantal en het type kopijën er gemaakt moeten worden. Deze dienst, die een reseller in staat stelt om een gebruikersprijs te berekenen in funktie van de marge die hij wenst te behalen, werd aan de vorig jaar gelanceerde Flexrate service toegevoegd en is voornamelijk gericht op low volume verkopen (een toestel). “Het doelpubliek zijn de start-ups die over een printer beschikken en hun kosten wensen te berekenen. Het evenement in Wemmel was ook bedoeld om oplossingen voor te stellen, zoals Smartdoc, die eveneens aanwezig waren. Het is Patrick Arnou’s ambitie om de resellers voldoende troeven in handen te geven.

 

 “Mijn doelstelling is om OKI te doen aanvaarden door verschillende software resellers zoals we dit gezien hebben met Sage.” Resellers als Systemat, Computacenter en Getronics waren ook op het evenement aanwezig. “Daar wij niet rechtstreeks werken, kunnen de partners zelf hun eigen marge beheren. Onze voorkeur gaat uit naar diegenen die onze produkten voorstellen en niet de opportunisten.”

Show More
Back to top button
Close
Close