Home/ channel belgium /BSA “Fair Play Campagne” voor de belgische ondernemingen BSA “Fair Play Campagne” voor de belgische ondernemingen Met deze campagne wil BSA ondernemingen ervan bewust maken om hun software licenties beter te beheren. De (Business) Software Alliance zal deze week da nook in België een “bewustwordings” campagne lanceren. De campagne loopt gedurende het volledige eerste semester van 2014 en richt zich naar alle bedrijven die op ons grondgebied gevestigd zijn. 2014-05-08Comment 156790300 De campagne zal achtereenvolgens in de provincies Antwerpen en Limburg uitgerold worden. West Vlaanderen, Vlaams Brabant, Wallonië met als afsluiter Namen en Luik volgen nadien. Om deze aktie bekend te maken, zal de organisatie niet alleen gebruik maken van sociale media en online publiciteit, maar ook locale controle akties uitvoeren zonder voorafgaand te verwittigen. De campagne staat in het teken van de sport en maakt hiervoor gretig gebruik van de Wereldbeker voetbal in Brasilië en de Tour De France: “Diegenen die de spelregels niet willen volgen, kunnen een sanktie krijgen of zelfs uitgesloten worden.” De BSA rechtvaardigt deze aktie met de (reeds oude) resultaten van het IDC Global Piracy report uit 2011, waaruit blijkt dat 24% van de in België gebruikte software ilegaal was. Deze cijfers komen overeen met in totaal zo’n 252 miljoen dollar aan gemiste omzet. Volgens M. Hernnleben van de BSA, hebben de belgische ondernemingen deze bedragen moeten uitgeven in 2013 ten gevolge van het stijgend illegaal softwaregebruik (84% in vergelijking met 2012). Het aantal juridische akties die gestart werden tegen belgische ondernemingen is met bijna 130% gestegen. Alle vragen met betrekking tot software licenties kunnen teruggevonden worden op de website van het BSA. Hier kan men ook richtlijnen en een aantal “praktische tools” vinden om zich in regel te stellen. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address