E-Channel van Icecat gaat van start in 2014

Icecat, gespecialiseerd in digitale productcatalogi voor de online handel, publiceert een optimistische studie over de relance van het bedrijfsleven in de online-handel.

post-image-3

Alleen al in het eerste trimester van 2014 stegen de “downloads van product data sheets” van e-shops wereldwijd met zo’n 85% op jaarbasis. Voornamelijk Azië en Europa zijn regio’s die hier het meest gebruik van hebben gemaakt. De koplopers in IT produkten (waarvan de groei het sterkste was) zijn LED TV’s en smart watches. “Het is duidelijk dat de recessie uit Europa wegtrekt” zegt Martijn Hoogeveen, CEO van Icecat, die tijdens het eerste trimester beweert een stijging van nieuwe partners in het kanaal van maar liefst 34% te hebben gezien. 627 miljoen data sheets (product specificities en product omschrijvingen) werden gedownload van 8.659 verschillende merken in 154 landen, een stijging van 85%. De meest gedownloade “product specification sheets” tijdens het eerste trimester waren van HP (koploper met 120 miljoen downloads), dan volgen Philips, Sony en Kingston, die een opmerkelijke stijging ondergaat. Deze stijging is volgens Icecat te wijten aan de zoektocht naar produkten met hoge compatibiliteit. Het koppeloton wordt gevolgd door Lenovo, Acer, Canon, Toshiba en Asus.  

 

 

AEG (met 415%) en Siemens (met 326%) zijn de merken die de grootste groei kenden in de e-channel. Op basis van het aantal downloads van product catalogi door online verkopers, zijn de meest gedownloade produkten: notebooks, garanties en verlengingen van onderhoudskontrakten, geheugen modukes, verhuur van services, PC’s en consumables voor printers. De studie van Icecat Global E-Channel Update, Q1-2014 (17 april 2014) is hier beschikbaar.

Show More
Back to top button
Close
Close