Home/ channel belgium / B2B + B2C = B2E B2B + B2C = B2E Uit de resultaten van een Avanade studie kunnen we concluderen dat de IT “consumerisation” de verkopers niet meer toelaat om de B2B processen te controleren: de bedrijven beginnen het koopgedrag van de consument te immiteren. De belgische aankopers, kopen niet meer aan zoals vroeger. 2014-04-06Comment 156807980 Deze besluitvormers hechten de dag van vandaag veel meer belang aan de klanten ervaring dan aan de prijs. De belgische bedrijven zijn bereid om tot 27% meer te betalen voor een product of een service die zorgt voor een betere klant-tevredenheid. 55% van de ondervraagde belgische bedrijven gelooft dat de technologie het merendeel van de menselijke interacties met de klant zal vervangen in de loop van de komende 10 jaar. Meer dan 80% van de belgische ondernemingen hebben in de voorbije drie jaar minstens één van hun bedrijfsprocessen aangepast waardoor ze beter kunnen communiceren met de klanten en bedrijven die deze benadering al hebben overgenomen, om zo meer loyaliteit van de klant te bekomen (60%), hun inkomen te verhogen (53%) en hun klanten database uit te breiden (33%). “De bedrijven controleren niet langer de verkoopsprocessen. De aankoop modellen B2B en B2C smelten samen waardoor het B2E (Business-to-Everyone) ontstaat”, zegt Marc Sorée, Country Manager Avanade voor België en Luxembourg. “De waarde van de klantenrelatie wordt niet meer bepaald door een reeks transacties, maar door de volledige beleving die de verkoper aan de koper biedt. Zowel op het moment van de aankoop als tijdens de daarop volgende periode waar de koper in contact is met het product of met de service. De bedrijven die de complexiteit, dewelke een klantenrelatie vandaag de dag met zich meebrengt begrijpen, zullen hierdoor lucratieve lange termijn relaties met hun klanten kunnen uitbouwen”, voegt hij er nog aan toe. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address