Telecom resellers hebben géén andere keuze dan het aanbieden van cloud diensten

Andy Elliot, Marketing Director Mitel International, stelt dat de telecom resellers, net zoals de klassieke IT resellers, zich moeten transformeren in "cloud resellers". Waarom ? Omdat voice simpelweg een IT service is als elk andere, argumenteert Andy Elliot. De resellers moeten dus voice als een geïntegreerd deel van hun IT cloud strategie meenemen.

post-image-3

Of het nu gaat om public, private of hybrid cloud diensten, de voordelen van deze oplossingen zijn net zo evident geworden als alle andere gevirtualiseerde diensten, legt de marketing verantwoordelijke van Mitel uit. Die vooral de voordelen ziet in termen van flexibiliteit, besparingen op business continuity kosten en team productiviteit. De resellers van voice producten moeten zich realiseren dat het nu voornamelijk de IT afdeling van bedrijven zijn, die beslissen over de voice strategie. De resellers moeten dus ook cloud diensten aanbieden willen ze blijven fungeren als aanspreekpunt voor de beslissingnemers. Wie géén voice cloud dienst aanbiedt, zal niet meer meetellen, aldus Andy Elliot. En hij gaat verder: "communicatie diensten op basis van een abonnementsmodel maakt de reseller niet alleen aantrekkelijker, maar verzekert ook de omzet op langere termijn". Om hun overlevingskansen te vergroten in een steeds groter wordende cloud markt, zullen de resellers een evenwicht moeten vinden tussen hun klassieke diensten en hun cloud aanbod. En zich aanpassen aan de evolutie van de vraag.

Alvorens hun klanten te transformeren, cq naar de cloud te begleiden, maant hij resellers aan om naar hun klanten te luisten en hun voice strategie te begrijpen. Vervolgens raadt hij aan om alle aspecten van de cloud (private, public en hybrid) te overwegen, aangezien deze een rol kunnen spelen, afhankelijk van de klant of de beoogde doelgroep van de reseller. Ten derde waarschuwt hij om ME TOO voice oplossingen te vermijden, aangezien deze enkel de klant aan hem binden op basis van prijs. Een goede strategie bestaat er volgens hem in om aan te tonen op welke wijze voice services hun toegevoegde waarde kunnen bewijzen op vlak van video Unified Communication (UC), collaboration, call centers en CRM integratie. Het is net daar, volgens de marketing specialist, dat resellers zich kunnen differentiëren. Tenslotte verzet hij zich tegen "cloudwashing". Beweren dat al wat zich in de cloud bevindt, goed is, zou het scepticisme in de klant kunnen losmaken. Om dit te vermijden, moet de reseller uitleggen, waarom de voorgestelde cloud applicaties, een verbetering zullen zijn voor de klant zijn omgeving. Om te besluiten, vindt Andy Elliot, dat de resellers, die reeds netwerk & mobility diensten aanbieden, ook UCaaS (Unified Communication as a service) in hun portfolio moeten opnemen. De toekomst staat dan ook volgens hem, in de "sterren" geschreven.

 

Show More
Back to top button
Close
Close