E-Tailers zetten hun geld in op “Site Search” om mobiele kopers aan te trekkken.

De laatste mobile e-commerce strategy white paper van SLI Systems toont het belang aan van de mobiele klant in de verkoopsstrategie. 40% van de e-tailers stellen nog dit jaar hun mobiele website variant voor.

post-image-3
De studie, voornamelijk afgestemd op de engelse markt, toont aan dat smartphones/tablets goed zijn voor 31% van het verkeer in Groot-Brittanië, 47% in Australië, 40% in Brazilië, 31% in de USA en ... slechts 8% in Frankrijk. 
Comscore beweert dat, sinds december 2012, 1 Engelsman op 5 aankopen deed via zijn smartphone . In 2017 zullen "mobiele" verkopen alvast goed zijn voor zo`n 24% van de e-commerce handel . eConsultancy schat tegelijkertijd dat 37% van de mobiele kopers de interface te moeilijk vinden. En 38% zegt op te houden met de aankoop wanneer het te proces te complex is. 
Terry Costa, vice-president marketing van SLI Systems, concludeert dat met een dergelijke groei van de mobile e-commerce, het essentieel is voor e-tailers om een zo optimaal mogelijke mobiele aankoopbeleving te creeëren. En als we de studies mogen geloven, is het vijf voor twaalf.
Show More
Back to top button
Close
Close