Home/ channel belgium /E-Tailers zetten hun geld in op “Site Search” om mobiele kopers aan te trekkken. E-Tailers zetten hun geld in op “Site Search” om mobiele kopers aan te trekkken. De laatste mobile e-commerce strategy white paper van SLI Systems toont het belang aan van de mobiele klant in de verkoopsstrategie. 40% van de e-tailers stellen nog dit jaar hun mobiele website variant voor. 2013-06-21Comment 156791314 De studie, voornamelijk afgestemd op de engelse markt, toont aan dat smartphones/tablets goed zijn voor 31% van het verkeer in Groot-Brittanië, 47% in Australië, 40% in Brazilië, 31% in de USA en ... slechts 8% in Frankrijk. Comscore beweert dat, sinds december 2012, 1 Engelsman op 5 aankopen deed via zijn smartphone . In 2017 zullen "mobiele" verkopen alvast goed zijn voor zo`n 24% van de e-commerce handel . eConsultancy schat tegelijkertijd dat 37% van de mobiele kopers de interface te moeilijk vinden. En 38% zegt op te houden met de aankoop wanneer het te proces te complex is. Terry Costa, vice-president marketing van SLI Systems, concludeert dat met een dergelijke groei van de mobile e-commerce, het essentieel is voor e-tailers om een zo optimaal mogelijke mobiele aankoopbeleving te creeëren. En als we de studies mogen geloven, is het vijf voor twaalf. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address