Destiny creëert een Direct Sales Team

Nadat ze in mei een mark-com directeur hebben aangeworven, zoekt de Belgische telecomoperator verkopers voor zijn directe aanpak.  Maar ze willen het directe model zeker niet afschaffen, belooft de CEO Marc Destree.   Ze willen vooral het "bereik" vergroten. Destiny is een jonge onafhankelijke telecomoperator, opgericht in 2010.  Ze zijn gespecialiseerd in de private datanetwerken en de telecomoplossingen voor bedrijven.

post-image-3
Specialist in koper technologie, heeft Destiny er zijn stokpaardje van gemaakt. Begin 2013 kondigde de operateur aan dat ze het eerste bedrijf in heel België zijn die zijn eigen Next Generation netwerk heeft. Een "All IP"-netwerk dat de overdracht van spraak, data en video toestaat.
Een jaar geleden werfde Destiny drie nieuwe partners aan met als doel (op lang termijn) om 10 tot 15% van de markt te winnen.  Naast deze indirecte kracht komt er nu ook een intern team.   
Rechtstreeks, maar met partners
Marc Destree weigert de term indirect kanaal te gebruiken. "Ik verkies liever de term partners, omdat in de meeste gevallen, rekenen wij rechtstreeks naar de klant, maar we helpen de partners op alle niveaus, van de presentatie van het aanbod tot de conclusie.  Destiny werkt vooral met EuroSys, TelelinQ en Van Roey.
Volgens Marc Destree, is het telecom gedeelte dat Destiny aanbrengt aan de partners is een “enabler” , bijvoorbeeld voor de overgang naar de cloud.  "We zijn ideaal gepositioneerd als een specialist die zich niet verspreid in de consumentenmarkt."
Een direct sales team van 5 personen
Toch creëerde Destiny een Direct Sales Team.  Een sales manager, Koen Van Caelenbergh en een Account Manager, Arne Torfs werden reeds aangeworven en drie verkopers zullen snel het team vervoegen. "Dit tegen het einde van het jaar en liefst nog voor de zomer", zegt Joachim Lauwers, de nieuwe Sales & Marketing Director van Destiny.
"De markt heeft vele facetten en is het gebruikelijk om te reageren op verschillende manieren," legt Marc Destree uit: "De directe sales force is essentieel om nauw contact met de markt te houden, de nieuwe trends te volgen en aan de wensen van de klanten te voldoen tegenover de concurrentie. 
De CEO en de directeur van Destiny pleiten voor een "evenwicht" tussen de directe verkoop en de antidirecte verkopen. "Een model uitsluitend gebaseerd op de partners zou niet meer overeenkomen met de markt.  We moeten producten ontwikkelen die vervolgens beschikbaar zullen zijn voor onze partners die zich vooral bezig houden met hun specialiteit. 
De directe verkoop zal ook een “systematische scan mogelijk maken om te vervolledigen wat onze partners niet doen.” 
Direct / Indirect: half / half
Voor Marc Destree is het huwelijk tussen direct en indirect een test. "De partner presenteert een specifiek aanbod die een grotere integratie aanbiedt.  Dit is aantrekkelijk voor de klant die een leverancier wil die in staat is om de ICT-sector in een bredere zin te omarmen. Het is de klant die beslist om samen te werken met een partner of met een leverancier.  Dit is een test met een meerwaarde.  Voor Destiny is de concurrentie een positief gegeven. Het principe van exclusiviteit gaat in tegen onze visie. "
Voor Joachim Lauwers is het voordeel van de partners dat ze de markt vanuit een andere hoek kunnen benaderen, door integratie toe te voegen.  We willen niet alles op één tactiek inzetten.  En als er een evenwicht (50/50) tussen de partners en de directe verkoop, is het zeer goed "..." Aangezien we niet groot zijn – twee van onze concurrenten hebben samen 80% van de markt – zal het niemand storen moesten we in de directe verkoop meer marktaandelen verkrijgen.  En de groei van de directe verkoop heeft geen inpakt op de partners.  " De argument van Destiny is dat de crisis "nog steeds een kans is voor de challenger.  Het belangrijkste is niet de grootte, maar de groei. "
Aan het eind van de werving fase zal Destiny vijf mensen gewijd aan de directe verkoop hebben en 3 kanaal managers.  Het bedrijf is van mening dat het kanaal dit jaar goed heeft gewerkt en het is nu tijd om de dekking uit te breiden.
De zoektocht naar nieuwe partners is echter niet gestopt, en een "Channel" evenement is gepland in België tegen het einde van het jaar.
Show More
Back to top button
Close
Close