Xerox opent een nieuw kanaal voor haar Managed Print Services voor grote ondernemingen

De Europese markt voor Managed Print Services zal naar verwachting met 13,5% per jaar stijgen tot 2015 (InfoTrends). Vandaar de beslissing van Xerox om de MPS aanbieding (Managed Print Services) van de LEO divisie (Large Enterprises Organisation) uit te breiden dankzij een nieuw kanaal. Volgens Xerox, kunnen de managed services de kosten met 30%  verminderen en kunnen deze zorgen voor betere veiligheid en werkprocessen. Maar wat is het voordeel voor de resellers?

post-image-3

Om dit aanbod uit te breiden, breidt Xerox haar LEO divisie uit met twee Partner & Alliance managers: Alexandra Lousse (FR) en Nathalie Prior (NL). Zij zullen verantwoordelijk zijn voor het aan boord brengen van ICT-partners die documentbeheer aan hun aanbiedingen wensen toe te voegen.

Mapping van printers
Nadat de aangewezen bedrijven gecertificeerd zijn, kunnen ze de MPS diensten (Managed Print) huren die in de cloud beschikbaar zijn.  Xerox heeft door de overname van New Field IT, software verworven die het mogelijk maakt om sneller Managed Print oplossingen te implementeren.
Deze software maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een hele verdieping in kaart te brengen door te analyseren hoe de drukmachines gebruikt worden.  De aangewezen partners zullen, op basis van dit vooronderzoek, de TCO van de apparatuur bepalen voordat ze een scala van MPS diensten aanbieden.  Dit aanbod staat in het verlengde van wat de Europese Channel Group doet.  Ze verdeelt sinds 18 februari 2013 de XPPS (Xerox Partner Print Services) aan KMO’s.
We hebben Alexandra Lousse ondervraagd over het profiel van de gewenste partners.  Ze verwijst naar een studie dat zegt dat het de "de grootste partners" zijn, degenen die al technologie-resellers zijn. Alleen al voor het Franstalige deel zullen 10 partners geraadpleegd worden: "Sommigen worden benoemd, maar we gaan een dialoog aan met ongeveer twintig onder hen.”

 

Deze partners zullen ook bestaande IT-partners zijn die de Xerox-technologie verspreiden.  Sommigen kunnen een "any brand" aanbieding hebben, maar geïnteresseerd zijn in de diensten verzekerd voor multi-merken.
Xerox is ook op zoek naar nieuwe partners met een IT bedrijfsprofiel gespecialiseerd in services zoals de implementatie van servers, desktop en helpdesk. "Bedrijven die hun diensten willen uitbreiden, omdat ze al het beheer van IT diensten aanbieden."
"De IT-bedrijven die al beschikken over een eigen managed services aanbod, maar die van de audit softwaresystemen van Xerox willen profiteren, zullen deze kunnen gebruiken onder hun eigen brand.  Het betreft ook alle any brand management software die ze zullen kunnen aanwenden onder hun eigen merk.” 
De bedrijven kunnen ook een nieuwe divisie managed services ontwikkelen, zonder dat ze daarmee ervaring hebben en aan Xerox de assessment van een project toevertrouwen.
Certificering op verschillende niveaus
Het certificatieproces omvat een gratis online training waarmee de partner kan werken onder zijn eigen naam.  Daarbij komt nog de overname van de helpdesk voor het beheer van incidenten en een derde opleidingspool voor het opzetten van het commerciële aanbod. "Enkel class
room opleidingen zijn betalend.”
Interne concurrentie?
Interne competitie richt zich op de directe verkoop aan 240 van de grootste Belux accounts. "Maar we hebben al contracten in samenwerking met de IT-partners. We beperken ons tot de T1 sector (grote ondernemingen), terwijl T2 en grotere KMO`s zijn gereserveerd voor onze partners.  Dealers die uitsluitend het merk Xerox verkopen, bieden al PMS aan aan kleinere bedrijven binnen de XPPS (Xerox Partner Print Services).

Show More
Back to top button
Close
Close