De grote distributie loopt achter voor wat betreft mobiele telefonie

83% van de Belgische online winkels beschikken nog niet over een speciale site voor smartphones. En de groei is laag: slechts 7% meer mobiele sites in de laatste 12 maanden. Deze cijfers worden gepubliceerd in een studie van Mobilosoft, een bedrijf gespecialiseerd in het creëren van mobiele websites. Ze bouwen verder op een eerste studie die een jaar eerder plaatsvond.  Ze stellen zo vast dat de situatie niet echt veranderd is. De groei blijkt het sterkst te zijn in devolgende sectoren: automobiel, horeca, chocolade.  De slechtst presterende zijn deze van de games en het speelgoed, de kinderopvang, de kappers, de telefonie en de krantenwinkels.

post-image-3

 




Het onderzoek gaf ook andere bevindingen aan :  slechts 27% van de mobiele websites bieden specifieke promoties aan voor mobiele gebruikers.  Het kan echter een grote aantrekkingskracht betekenen in een winkel wanneer de gebruiker zoekt naar de dichtstbijzijnde winkel.  Slechts 42% van de websites zijn verbonden met sociale netwerken, hoewel Facebook en Twitter heel veel op de smartphones gebruikt worden. "

13% van de websites van de grote Belgische distributie blijven onzichtbaar in de iOS omgeving als gevolg van het gebruik van Flash-technologie.

En tot slot, blijft de laadsnelheid van de mobiele websites hoog, met een gemiddelde van 5,15 seconden om een website te laden via 3G (24 seconden voor een 2G-verbinding). "Toch hebben veel studies aangetoond dat de meerderheid van de gebruikers verwachten dat een mobiele website in 3 seconden weergegeven wordt," zegt Georges-Alexandre Hanin.

Show More
Back to top button
Close
Close