Samsung benoemt een nieuwe distributeur

Tijdens de Samsung Dealershow stelde de fabrikant haar nieuwe productstrategie voor. Met onder anderen een assortiment printers voor kleine en middelgrote ondernemingen.  Het is ook de gelenheid om het aantal distributeurs uit te breiden.

post-image-3

Lang geassocieerd met de particulierenmarkt, versterkt Samsung nu zijn aanwezigheid  in het bedrijfsleven. De Koreaan biedt in het segment van de smartphones nu ookgecertificeerde apps voor bedrijven aan waaronder SAP, Cisco, Exchange enz.. In het kader van BYOD introduceert Samsung  op  hardware niveau (vanaf de S4) het beheer van de gegevens om de zakelijke data te kunnen scheiden van de persoonlijke data.  Een beetje zoals het BlackBerry-platform.


Ook de PC-, scherm- en printer-activiteiten krijgen een professionelere aanpak.  De particulieren vinden er nog steeds hun ding, maar de kleine en middelgrote ondernemingen zullen een groter aanbod krijgen op alle niveaus.  De meest opvallende verandering is die van de printers en multifunctionele laserprinters.  Samsung onderscheidt drie niveaus: Xpress voor entry-level publiek, ProXpress voor de professionele markt en de MultiXpress voor copiercentra.  Onder de nieuwe technieken:  de mogelijkheid om toner, of het gehele systeem te vervangen. Een interessant alternatief voor iedereen die intensief gebruik maakt van zijn printer. Tussen een “single printer” en een  multifunctionele printer is er amper een verschil van 50 euro. Maar de printermarkt betekent nog steeds een markt van 1000 machines per maand (GFK cijfers).
De strategie van Samsung Belux om kleine en middelgrote ondernemingen beter te bedienen, gaf aanleiding tot de samenwerking met Arlex als nieuwe distributeur.   Arlex staat vooral bekend voor  het opzetten van specifieke stellingen in winkels.

Show More
Back to top button
Close
Close