Toshiba: Focus op de business PC’s en op de nieuwe EU-programma’s vandeze zomer

Voor de Japanse fabrikant is er geen sprake om de detailhandel af te schaffen, maar de nadruk ligtduidelijk op de professionele computers. Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Benelux wilnieuwe partners aanwerven. Daarvoor wordt er een uniek programma voor heel Europa opgezet.

post-image-3

Deze wordt in België verwacht tegen de zomer. Het argument van Ronald Ravel is gebaseerd op de hoeveelheid defecten bij de professionele notebooks van het merk: "In de markt, ligt de percentage rond de 1,5%. Bij ons, halen we een percentage van 0,5%. Dit betekent dat voor een productie van 1000 machines, er 5 een herstelling ondergaan. " Een argument dat Toshiba naar voren brengt om professionele PC-resellers aan te trekken. Sinds bijna twee jaar bestaat er voor sommige modellen een unieke garantie die in geval van storing in de loop van het eerste jaar meteen zorgt voor vervanging door een nieuwe PC ... en ook voor de terugbetaling van de eerste PC.



Grote gebeurtenis voor Centraal-Europa



Elk jaar, organiseert de fabrikant zijn Toshiba World evenement voor de landen van Centraal-Europa (waaronder BNL). Na Keulen, zal Amsterdam de resellers ontvangen op 20 maart, de eerste dag van de lente.

In België richt het 4-koppige team zich vooral op de professionele markt: twee personen voor
de bedrijven en twee anderen zorgen voor de dealers. Een call center werd ingeschakeld om te
prospecteren. "We hebben ook geïnvesteerd in demo units voor onze resellers, " argumenteert
 Ronald Ravel.



De BYOD opportuniteit



Voor de nieuwe professionele ultrabook wil Toshiba zich onderscheiden dankzij een “End
point management software” om het beheer van het BYOD fenomeen in het bedrijfsleven te
vergemakkelijken. Om te antwoorden aan de veiligheidsproblematiek hieromtrent biedt Toshiba
ook haar eigen Bios en een Compu-trace anti-diefstal software aan. In termen van imago zal
Toshiba radio- en online-campagnes lanceren, met als doel het werven van resellers die actief op het
web.



Een uniek programma voor Europa



In 2013 komt er een uniek samenwerkingsprogramma voor heel Europa. Niets zal worden
meegedeeld vóór de zomer, maar het "Loyalty programma" zal worden versterkt.

Volgens de baas van de Benelux, zullen de online initiatieven de prijzen transparanter maken voor de resellers die zich zullen kunnen focussen op de toegevoegde waarde. "De aspecten rond veiligheid, BYOD en End-Point Management bieden grote opportuniteiten voor het kanaal."

Heeft Toshiba geen interesse meer voor het kanaal? Ronald Ravel beweert het tegendeel: "Volgens de GFK cijfers hebben we in België tussen 15 en 18% van de retailmarkt. Dit is een geconsolideerde positie. En ik geloof in de toekomst van zelfstandige dealers omdat ze flexibel zijn, en dat België een land van kleine en middelgrote ondernemingen is. Ze werken graag samen en onderhouden historische relaties. " Daar hebben de distributeurs ook hun rol in te spelen door de ontwikkeling van hun eigen programma`s, bijvoorbeeld door middel van Cloud aanbiedingen.

Ronald Ravel ziet de toekomst van de Ultrabook, en meer bepaald de modellen van meer dan 1000 euro, eerder beperkt tot de professionele markt. "Maar de trend is wel degelijk om modellen van 799 euro aan te bieden voor het residentiële doelpubliek." Voor wat betreft devolgende 2 à 3 jaar ziet hij de vraag stijgen naar ultradunne PC’s en tabletten. Alles komt op zijn tijd…

Show More
Back to top button
Close
Close