Voxx creëert een verkoopskanaal voor PBX-diensten in de cloud

Om in België, aan KMO’s met minder dan 15 werknemers Cloud Telecom dienstente commercialiseren, heeft Voxx een netwerk van resellers opgezet.Vijf van hen worden in januari aangeduid en 5 anderen zullen zich in de loop van hetjaar het kanaal vervoegen.

post-image-3

De Cloud Voice diensten van Voxx zijn gebaseerd op de technologie van het Zweedse bedrijf Telepo, een voormalige dochteronderneming van Ericsson. Marc Bauchant, Managing Director van BNL Voxx: "Cloud Voice diensten zijn de volgende belangrijke technologische evolutie na Cloud computing. Onze diensten geven de mogelijkheid aan KMO`s om hun telecommunicatie-infrastructuur op een veilige,
effectieve en gemakkelijke manier in de cloud te hosten." , Voxx Cloud Voice is een Unified Communication-systeem (UI) beheerd vanuit de cloud, waarbij geen fysieke telefooncentrale nodig is. "Dankzij deze dienst, hebben de bedrijven nu een platform voor professionele en geïntegreerde telefonie, smsen, chat, voicemail en faxen via hun vaste IP telefoons, hun pc`s, tabletten en via hun smartphones. En datvoor alle platformen (iOS, Android, Windows Phone). "Gebruikers kunnen worden bereikt via een uniek nummer, en kunnen zélf bepalen hoe ze hun voice- en tekstberichten
willen ontvangen.

Voxx Cloud Voice is Technologisch agnostisch enlegt derhalve geen merk op en ook geen type IP telefoon, smartphone, PC of tablet. In België, blijft de keuze van de telecom operator volledig vrij. Een verschil ten opzichte van de Scandinavische landen waar Voxx licenties werden aangekocht door exploitanten.

Voxx plaats virtueel een PPX in de Cloud volgens de SIP Standaard die de mogelijkheid biedt aan elke gebruiker een uniek nummer te hebben voor alle terminals. Het systeem werkt met een debiet van 87 kbits per seconde per persoon. De keuze van de BNL locatie wordt verklaard door de behoefte aan
adequate infrastructuur. Dit is het geval in Nederland, maar ook in België. Het doel van het bedrijf is om zich vervolgens te verspreiden in andere Europese landen.

100% kanaal

De commercialisering zal volledig gebeuren via het partnerkanaal. De eerste, aangewezen in september, is Hexacom (ook Siemens dealer). "We zullen partners aantrekken die onze oplossing willen integreren met die van hen”.

De managed service is een concept gewaardeerd door retailers. De partner beheert de diensten via een unieke console, terwijl de facturering van de klant gebeurt volgens het aantal abonnementen en het type profiel: Light (standaard telefoon-diensten), Standard (Unified Messaging) en Advanced (UC met keuze van oproeproutering afhankelijk van de omstandigheden).

Welk partnersprofiel ?

Marc Bauchant zoekt drie ressellersprofielen. Eerst en vooral een PBX specialist die (zoals bvb Hexacom Siemens verkoopt) producten verkoopt en open staat voor de Cloud gerichte aanpak naar KMO`s toe.

Het tweede profiel is dat van ICT bedrijven die LAN netwerk infrastructuur leveren aan hun klanten en die SaaS diensten willen aanbieden voor zowel opslag als spraak en telecommunicatie. Het derde type retailer is het softwarebedrijf dat haar applicaties verkoopt (boekhouding, CRM, ...) en die gebruik willen maken van telefoniefuncties.

In het totaal zoekt Voxx maximum 10 partners. De eerste contacten, opgestart in oktober, zullen leiden tot de activatie van de 5 eerste resellers in januari.

Momenteel bestaat er nog geen certificatie, maar opleidingen zijn voorzien zowel voor de verkoopsvaardigheden (een halve dag) als voor de technische vaardigheden (één dag). De support aan retailers wordt verzorgd door het technische team gevestigd in Mechelen, met de optie om zo nodigtoegang te hebben tot Telepo specialisten in Zweden.

Marc Bauchant is niet van plan om aan de residentiële markt te benaderen: " Skype vervult deze missie en de bedrijven eisen om de stroom, de digitale verwelkoming (taalkeuze, automatische schakeling naar de gewenste service, wachttijden) te kunnen beheren. "In vergelijking met het Lync aanbod van Microsoft, wil VOXX zich onderscheiden door zijn PBX background. "We bieden de functies aan van een telefooncentrale, en dat is wat ons onderscheidt."

Om zich te differentiëren tegenover de OpenSource concurrentie, rekent VOXX op de opgedane ervaring met de Ericsson technologie dat al aan de derde generatie toe is.

Show More
Back to top button
Close
Close