Maverick opent demoruimte - “Wij maken u wegwijs in de boeiende audiovisuele wereld.”

Ternat, december 2012: De Maverick business unit (Audio/Video) van Tech Data heeft een nieuw paradepaardje: een spiksplinternieuwe demoruimte in de gebouwen in Ternat. Hier wil Maverick het resellerkanaal ‘live’ op de hoogte houden van nieuwe technologieën en oplossingen.

post-image-3

In mei 2010 maakte Tech Data de oprichting van Maverick officieel: een nieuwe business unit met toegevoegde waarde gericht op de audiovisuele markt. Evy Remory is verantwoordelijk voor Business Development van Maverick Benelux: “Tech Data verdeelde al jaren een aantal audiovisuele producten maar eerder in de low-end range, Met de oprichting van Maverick willen we ons duidelijk positioneren in de AV-markt met ook de high-end range en de benodigde toegevoegde diensten.

Meerwaarde creëren in de markt

De demoruimte maakt onderdeeluit van de doelstelling van Maverick om meerwaarde te creëren in de markt. Evy Remory: “We merken al een hele tijd dat de IT- en AV-markt sterk naar elkaar toegroeien. IT-resellers krijgen almaar meer vragen om audiovisuele producten te gaan aanbieden en AV-resellers krijgen ook vragen om IT-producten en –diensten te leveren. Maverick is perfect geplaatst om zowel de technologie als de meerwaarde te leveren voor beide werelden.” “We merken anderzijds ook wel dat er nood is aan trainingen in het resellerkanaal. Enerzijds om kennis te maken met nieuwe technologieën en anderzijds om nieuwe concepten te leren kennen. Er is immers een verschil tussen het plaatsen van een projector en het effectief inrichten van een vergaderzaal of een klaslokaal. Wie een totaalconcept wil uitwerken, heeft kennis nodig van de IT- en AV-wereld. Die brengen we samen in onze demoruimte, waar we dan trainingen organiseren als ‘interactief presenteren’, ‘inrichten van vergaderruimten’, ‘digital signage’.”

Proactief meedenken met de klant

Digital Signage is een “hot topic”. “We stellen vast dat veel kleine zelfstandigen en kmo’s nog gebruik maken van televisieschermen om te communiceren met hun klanten”, zegt Remory. “Probleem is dat televisies niet ontworpen zijn om 24 uur per dag te draaien. De large format displays zijn hier een oplossing die veel professioneler ogen en ook financieel aantrekkelijker zijn op lange termijn met het oog op uitbreiding. We willen uitleggen waarom.” “Ook interessant is de mogelijkheid om displays te plaatsen op verschillende locaties en die aan te sturen vanuit één centraal punt. Over dit soort technologieën organiseren we regelmatig algemene trainingen. Indien resellers daarna nood hebben aan extra trainingen in specifieke domeinen, gaan we graag op hun vragen in.

Samen met leveranciers focussen op kennis

Heel wat high-end producten, vereisen specifieke kennis. Onze leveranciers krijgen daarom de mogelijkheid om hun resellerkanaal de nodige trainingen aan te reiken in onze demoruimte, trainingen die leiden tot een certificering zijn hier een voorbeeld.

Extra marges mogelijk maken

En niet onbelangrijk: Maverick wil de resellers de ogen openen voor margeopportuniteiten. We hebben een heel gamma aan accessoires waarmee de resellers mooie extra marges kunnen maken. Wie een scherm koopt, heeft ook een ophangsysteem nodig en kabels. Bij een projector horen luidsprekers, lampen en schermen… dit wordt niet altijd onmiddellijk mee aangeboden in de offerte. Wie alle mogelijkheden kent, kan op een makkelijke manier extra omzet en marge creëren. Ook dat facet komt voldoende aan bod in onze trainingen.

Contract met Sony en Barco

Dat Maverick het vertrouwen krijgt, bewijzen de recente distributieovereenkomsten die Tech Data afsloot met Sony en Barco. De large format displays en projectoren van Sony zijn nu exclusief te verkrijgen bij Maverick. En ook Barco biedt zijn nieuwste oplossing, Clickshare, te koop aan via Maverick.“Dit zijn voorbeelden van oplossingen die we voorstellen in onze demoroom”, zegt Evy Remory. “Met Clickshare wordt presenteren een stuk eenvoudiger en is de tijd van de rondslingerende en niet werkende VGA kabel eindelijk voorbij. Een simpele USB button volstaat om de presentaties op het bureaublad onmiddellijk en draadloos te projecteren op een scherm. De beste manier om te ervaren hoe het werkt en hoe indrukwekkend helder een projectie kan zijn, is het live mee te maken in onze demoruimte.

Over Tech Data
Tech Data Corporation (NASDAQ GS: TECD) is één van ’s werelds grootste distributeurs van technologieproducten van de voornaamste IT-hardware- en -softwarefabrikanten. Tech Data levert aan meer dan 125.000 leveranciers van IT-oplossingen in meer dan 100 landen. Iedere dag rekenen deze value added resellers op Tech Data om op een rendabele manier de technologiebehoeften van de eindgebruikers te ondersteunen, zoals kleine en middelgrote ondernemingen (kmo`s), grote ondernemingen en overheidsinstellingen. Tech Data staat op de 109de plaats op FORTUNE 500(R) en genereerde 26,5 miljard $ nettoverkoop tijdens het voorbije boekjaar (dat eindigde op 31 januari 2012). Voor meer informatie surft u naar www.techdata.com.

Over Maverick
Sinds 1992 is Maverick Trade Only-distributeur van een breed gamma van AV-producten en heeft het zijn reputatie opgebouwd op basis van dienstverlening, gecombineerd met grote beschikbaarheid en een competitieve prijszetting. In 2007 werd Maverick overgenomen door Tech Data Inc. (de grootste technologiedistributeur in Europa). Door zijn “Collection of Specialists” of gespecialiseerde business units, waaronder Azlan, Tech Data Mobile en Maverick, voorziet Tech Data zijn resellers van een unieke combinatie van gefocuste expertise in belangrijke domeinen van de markt en een ongeëvenaard aanbod van voorraadbeheer, logistieke en financiële diensten. Dankzij Maverick krijgen onze klanten de meest complete service in deze sector en een uitgebreid gamma van merken en producten. Tot de Maverick business behoren ook Hotlamps en Vision, twee focus productgroepen met een sterke reputatie op de markt.

Show More
Back to top button
Close
Close