Wat de Cloud kan betekenen voor het kanaal

De partnerprogramma`s van leveranciers en resellers zouden een grote rol spelen bij het vermogen van het kanaal om het gebruik van cloud diensten te maximaliseren en zo het omzetcijfer te verhogen. Dat blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door Surveymonkey voor rekening van Brocade.

post-image-3

De conclusie van het in juli uitgevoerde onderzoek stelt dat tal van actoren uit het kanaal problemen ondervinden  bij het verkrijgen van toegang tot het aanbod cloud diensten. Een gebrek aan flexibiliteit en capaciteit bij de leveranciers zou daarvan de oorzaak zijn.

Volgens de respondenten zijn het de leveranciers die de ambities afremmen van de aanbieders van clouddiensten. Vooral door een gebrek aan vernieuwende oplossingen van de leveranciers, te ingewikkelde programma`s en fabriekseigen technologieën.

Minder dan de helft van de 500 gepeilde vertegenwoordigers van het kanaal verwacht dat het grootste deel van zijn inkomsten tegen 2020 afkomstig zou zijn van professionele diensten. Voor de meesten vertegenwoordigen die diensten nu minder dan 25% van hun omzetcijfer.

Het onderzoek onthult ook een stijgende vraag bij de klanten naar online diensten, waarvan zij meer eenvoud verwachten en een vermindering van de CapEx budgetten. Amper 11% van de bedrijven van het kanaal wendt zich momenteel tot zijn leveranciers om vernieuwende financiële oplossingen te bekomen.

En amper 19% raadpleegt zijn leveranciers voor de financiering van marketing activiteiten, wanneer zij de  reputatie van het merk proberen uit te bouwen, eerder dan een "gewone" verkoop te realiseren.

Volgens McGrath -Sales VP Brocade- moet het kanaal antwoord kunnen bieden op verschillende vragen, indien het concurrentiële diensten wil aanbieden:

-Komen de strategieën, visies en technologieën van mijn leveranciers tegemoet aan mijn capaciteiten om de diensten en resultaten van mijn bedrijf te maximaliseren?

-Geven mijn leveranciers mij ondersteuning, door opportuniteiten te signaleren op vlak van dienstverlening?

-Bieden mijn leveranciers een toegevoegde waarde, in de vorm van technologieën die het verschil maken?

-Bieden de leveranciers financieringsoplossingen aan die tegemoet komen aan de beperkingen op vlak van capEX investeringen?

-En tot slot: geven mijn leveranciers mij marketing middelen, toegang tot kennis en de middelen om mijn reputatie uit te bouwen?

Het rapport kan gedownload worden op deze link.

Show More
Back to top button
Close
Close