Acer vernieuwt zijn hele gamma producten en versterkt zijn retail kanaal

Sinds Packard-Bell geïntegreerd werd in Acer kregen de twee merken specifieke doelgroepen toegekend, ondersteund door een in het bedrijf geïntegreerde dienst naverkoop. De fabrikant vernieuwt een groot deel van zijn producten en maakt zich op om sterker te staan in de wereld van de smartphones. Acer heeft ook steeds meer belangstelling voor de KMO.

post-image-3

2011 was geen goed jaar voor de hele IT-wereld (en een catastrofe voor de netbooks), maar Marc Pauly eist nog altijd de 4e plaats op in het pc-klassement en een tweede plaats bij de notebooks (EMEA zone).

Deze zomer draait de strategie van Acer (en Packard-Bell) rond drie pijlers: ultrabooks, tablets en smartphones.

Zonder zich vast te pinnen op een bepaald klassement onder de smartphones, zegt Marc Pauly er vertrouwen in te hebben, omdat dit een markt is met een snelle groei. "Door ons distributiekanaal uit te bouwen stijgen wij stap voor stap. Wij zullen een deel van de markt veroveren, zoals wij het gedaan hebben voor de computers, daar twijfel ik niet aan". In deze optiek versterkt Acer zijn samenwerking met de Belgische telco`s, terwijl toch ook de retail resellers behouden blijven (The Phone House, Fnac, Media Mark, CoolBlue, ...).

Voor hun meer traditionele markt (pc, tablets, enz.) focussen Acer en zijn Packard Bell merk zich op de retail (inbegrepen de online retail), met een reële aantrekkingskracht voor de aankoopgroepen die bijzonder actief zijn in België. "De geïsoleerde kleine resellers kunnen met moeite overleven", stelt Marc Pauly vast. En bovendien verkopen de aankoopgroepen ook aan de KMO die de favoriete doelgroep  zijn van Acer, terwijl de Packard Bell modellen zich duidelijk richten tot particuliere gebruikers.

Wanneer men hem vraagt naar de interesse die de fabrikant kan hebben voor de grote bedrijven, verklaart Marc Pauly dat er een klein team van start gegaan is. "Het is het begin. Wij willen onze markt in de retail verstevigen en profiteren van het grote groeipotentieel dat de KMO vormt. Uiteraard geven wij antwoord op spontane aanvragen en wanneer ons projecten voorgesteld worden, maar de corporate markt is vandaag nog geen prioriteit. Dat zal ongetwijfeld in de volgende jaren wèl het geval zijn".

Show More
Back to top button
Close
Close