Een nieuwe directie, nieuwe diensten, en een nieuw programma voor Sony

In de komende weken zal Sony zijn aanbod producten grotendeels vernieuwen, waarbij  Sony Ericsson zal terugkeren, dat voortaan Sony Mobile Communications heet. De fabrikant kondigt ook een streaming aanbod aan. Audio om te beginnen, en later ook video. En tot slot zal het een retail partnerschap programma uitbouwen in België.

post-image-3

Het jaar 2011 mag dan al niet goed geweest zijn voor de sector, toch kon Sony over het algemeen zijn marktaandeel voor de "Consumer" goederen behouden dat rond de 12,9% ligt, inbegrepen de notebooks en de producten voor auto`s. Sony België heeft wel te lijden gehad van onvoldoende voorraden in het segment van de tv`s. De tsunami en de overstromingen hebben gezorgd voor vertragingen, waarmee men, aldus Ann Glorieus (communicatieverantwoordelijke bij Sony Belgium), niet volledig aan de vraag kon beantwoorden. Maar het jaar zou wel zeer goed geweest zijn voor de producten van het docking station gamma.

2012 begint met een stoelendans, veroorzaakt door de komst van Kazuo Hira (de vader van de PlayStation) als CEO van het bedrijf. Het is zijn taak om alles wat digitale beelden, smartphones en games betreft nieuw leven in te blazen. Hij zal "de afdeling tv moeten reorganiseren en de innovatie van nieuwe producten moeten versnellen". Dat alles vanaf 1 april.

Sony zal in mei dit jaar in ons land zijn "music unlimited" dienst lanceren. Een streaming dienst à la Spotify en Deezer, maar met content die volledig tot Sony behoort. De cataloog van 15 miljoen songs zal online en offline beluisterd kunnen worden, vanop de computer maar ook het mobiele toestel. Het maandelijks abonnement bedraagt 3,99 euro (beluisteren van bestaande  kanalen), of 9,99 (zijn eigen playlist toevoegen). Later dit jaar zal er ook een VOD aanbod komen voor op tv en mobiele toestellen.

In België wordt er ook een SERPP partnerschap programma ontwikkeld (Sony Electronic Retail Partner Programma) dat zich minder richt tot de IT verkopers dan wel tot het audio/video/Home-Entertainment kanaal. De resellers die aan het programma deelnemen volgen een training, krijgen een certificaat, en verplichten zich ertoe om expositieruimte voor te behouden voor Sony producten.

Show More
Back to top button
Close
Close