De verkoop van antivirus gaat exploderen in 2012

Canalys, het analysebureau gespecialiseerd in IT-distributiekanalen, belooft een mooie toekomst aan hackers en, bij uitbreiding, aan de beveiligingssector.

post-image-3

Volgens Canalys zullen de investeringen van bedrijven in beveiligingssoftware met 8.7% stijgen in 2012. Wereldwijd is deze markt goed voor 22,9 miljard dollar.

De antivirussoftware alleen, hoewel als onvoldoende beschouwd om een volledige bescherming te verzekeren, zal met 6.8% per jaar groeien.

Canalys stelt vast dat de kleine spelers, verre van te verdwijnen, zich goed ontwikkelen.

Dominante bedrijven zoals Symantec, Trend Micro of McAfee krijgen klappen van  Kaspersky Lab (in sterke groei), maar anderen winnen ook marktaandeel, met inbegrip van Panda Security, F-Secure, Eset en AVG.

Tegelijkertijd beginnen tal van kmo’s te begrijpen hoe belangrijk het is om hun activiteit te beveiligen, verzekert Canalys. Maar hun keuzes zijn vooral gericht op goedkope oplossingen en niet op de oplossingen die de grootste efficiënte verzekeren. Het prijsetiket blijft dus een rol spelen…

Canalys herinnert er nog aan dat uitgevers meer en meer voorstellen aan kmo’s om hun antivirusproducten te downloaden vanuit hun online winkels. Symantec laat al de massale aankoop toe van tot 1000 online licenties, terwijl McAfee, Sophos, Trend Micro en Kaspersky hun eigen online aanbiedingen voor volumeverkoop ontwikkelen.

Canalys besluit hieruit dat de operatoren op alle niveaus gaan vechten om marktaandeel te winnen: grote volumes, goedkope oplossingen en kmo-markt. 2012 zou een goed jaar moeten zijn voor de beveiligingsbusiness…

Show More
Back to top button
Close
Close