Destiny rekruteert ICT integratoren met interesse voor de telecom

De Belgische telecomoperator Destiny, specialist in telecomoplossingen, wil graag het alternatief zijn voor Belgacom Explore. Het bedrijf gaat er prat op dat het na bijna 2 jaar een positieve cash flow vertoont terwijl het zich enkel tot B2B richt. Het wil nu zijn netwerk van (70) partners verdubbelen. Een gesprek met Daan Dewever (medeoprichter) en Marc Destrée (CEO).

post-image-3

Het originele van Destiny is dat het de glasvezelkabel vervangt door de koperkabels van haar eigen infrastructuur. En zo een alternatief biedt voor de twee B2B georiënteerde operatoren Belgacom en Telenet.

Daarvoor beschikt Destiny over zijn eigen "all IP" netwerk over het hele grondgebied. Een netwerk dat een symmetrische downloadcapaciteit verzekert van 100 Mbps (up & down). En op termijn wordt dat zelfs 300 Mbps.

Destiny is op zoek naar kleine integratoren met interesse voor een telecom-aanbod. "Voor de KMO, zo leggen de Belgische bazen uit, is dit de gelegenheid om niet meer te moeten onderhandelen  met de zeer grote operatoren die over het algemeen niet zo flexibel zijn zodra men buiten het standaard aanbod gaat. Wij kunnen een antwoord bieden dat soepel is qua reactiviteit en prijs, en aantrekkelijkere voorwaarden biedt".

Destiny past packages met vaste prijs toe... wat de bazen van kleinere integratoren lijkt te lokken, alsook de grote VAR. Deze gespecialiseerde operator richt zich tot bedrijven van 20 tot 300-400 personen. Er is echter geen sprake van om deze commodity-producten aan de eindgebruikers te verkopen.

De operator werkt enkel indirect. Zijn 6 directe verkopers zijn goed voor 40% van de verkopen, voor de rest zorgen de partners. Twee jaar geleden was die verhouding nog omgekeerd, zo verzekert ons de Belgische directie. "Want onze regiomanagers houden zich zowel met de directe als indirecte verkoop bezig. Wij doen er alles aan om conflicten bij de kanalen te vermijden. En bij ingewikkelde situaties vinden wij een compromis".

Naar gemengde glasvezel/koper oplossingen

Er bestaat een concept voor een Partner Programma, maar er is nog geen sprake van een echte certificering. De marges hangen af van de gerealiseerde inkomsten, en op vlak van marketing wordt het hele kanaal op dezelfde voet behandeld.

Voor Destiny blijft de toekomst open liggen: "Wij bepalen de packages in functie van de noden van de klanten. In de toekomst zal men meer en meer gaan naar gemengde koper/glasvezel oplossingen. Wij zullen de twee kunnen aanbieden en de glasvezel van andere providers kunnen doorverkopen".

Bij zijn keuze van nieuwe partners zal Destiny de voorkeur geven aan integratoren die een brede waaier oplossingen hebben en alle ICT problemen behandelen, niet alleen telecom. "Wij verkiezen de ICT integrator boven de telecom broker", vat de CEO het samen.

Show More
Back to top button
Close
Close