Foursquare localiseert de klanten van Red Market (Delhaize)

De klanten van de Red Market winkels kunnen op de Foursquare applicatie melden waar zij zich bevinden wanneer zij in de winkel langsgaan.

post-image-3

Het is de eerste keer dat een Belgische kleinhandel de sociale netwerken gebruikt als een middel voor interactie met zijn klanten. Een nieuwe tool voor virale marketing.

Op het Foursquare platform kunnen de leden aanbevelingen voor restaurants, cafés of musea krijgen of zelf plaatsen, en kunnen zij hun verplaatsingen en hun ontdekkingen aan hun vrienden signaleren.

Hiervoor kan de gebruiker bij Foursquare "inchecken" wanneer hij op een plek aankomt, en elke check-in betekent voor de winkel waar hij zich bevindt een kans om de gebruiker speciale promo`s aan te bieden.

Red Market, dat beweert het eerste merk te zijn in België dat met Foursquare werkt, wil zo virale publiciteit genereren. De leden van het sociale netwerk kunnen hun vrienden vertellen over hun bezoek aan Red Market, en zo genieten van promo`s in de winkels. De keten hoopt zo een jong cliënteel te kunnen lokken.

De speciale promo`s van het moment worden op Twitter en Facebook gepubliceerd, en aan de Foursquare leden meegedeeld zodra zij ingecheckt zijn. Om ervan te kunnen genieten beschikt de gebruiker over 60 minuten om het product waarvoor de promo geldt te gaan halen en aan de kassa aan te bieden.

De Foursquare applicatie is geldig in alle Belgische Red Market winkels: in Andenne, Gemboux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Back to top button
Close
Close