Home/Mobile marketing/Vrouwen verslaafd aan sociale netwerken Vrouwen verslaafd aan sociale netwerken Volgens een peiling, uitgevoerd tijdens de AFAS Leading Ladiesday, kunnen de zakenvrouwen niet meer zonder sociale media. 2011-07-01Comment Vrouwen zouden immers actiever zijn in de sociale media. Zij zijn daar hoofdzakelijk om hun zakelijke netwerken uit te bouwen en te onderhouden. LinkedIn is het favoriete platform (94%), gevolgd door Twitter (54%) en Facebook (27%). Ook op vlak van het privéleven staat LinkedIn bovenaan.28% van de ondervraagde vrouwen gebruikt de sociale media dagelijks, en 98% raadpleegt ze minstens een keer per week. Maar het privé-gebruik ligt hoger: 78% maakt immers dagelijks gebruik van de sociale netwerken. Vrouwen geven toe dat zij de sociale netwerken gebruiken om uit te vissen wat de anderen doen (73%) maar zijn ook actief in discussiegroepen.Tot slot, 60% van de ondervraagde vrouwen verklaart dat zij niet meer zonder de sociale media zouden kunnen om hun zakelijk netwerk te onderhouden. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address