Home/E-commerce/De Franse "e-commerce" verleidt het GIMV De Franse "e-commerce" verleidt het GIMV GIMV, het investeringsfonds van de Vlaamse regering dat bijna één derde van haar investeringen in Frankrijk realiseert, meent dat de sector van de Franse e-commerce veelbelovend is, en wil er een van haar pijlers voor verdere ontwikkeling van maken. 2011-06-22Comment Het Vlaamse fonds is immers als minderheidsaandeelhouder aanwezig in het kapitaal van verschillende Franse e-commerce bedrijven zoals Made in design, Easyvoyage, Private Outlet of Onedirect. "De Franse markt had 20 jaar geleden al een voorsprong dankzij minitel. Zij is zeer goed gewend aan het "online" aspect", meent Koen Dejonckheere, PDG van GIMV waarvan een derde van de investeringen in 2010 in Frankrijk gerealiseerd werden. Het fonds meent dat de Franse markt van de kapitaalinvestering perfect past in haar ontwikkelingsstrategie. De wereld van de kapitaalinvesteringen bekomt het GIMV goed. Volgens de HEC-Down Jones Private Equity Fitness Ranking 2011 staat het GIMV immers op de 18e plaats wereldwijd van de ranglijst van kapitaalinvesteringsbedrijven die het sterkste presteren op lange termijn. Wat investeringen in andere sectoren in Frankrijk betreft is er geen echte trend op te maken, de investeringen geschieden meer "geval per geval", aldus Koen Dejonckheere. De GIMV kondigde voor 2010 een netto winst aan van 135,2 miljoen euro, een rendement op eigen fondsen van 13,2%. "De positieve trend die tijdens de eerste zes maanden van het boekjaar vastgesteld was, zette zich ook in het tweede semester door", meldt het fonds. De GIMV doet haar investeringen vooral in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address