Amazon door de Fransen geprezen als e-commerce site

De electronische platformen van Amazon, Yves Rocher en Vente-privée.com zijn de meest aantrekkelijkste e-commerce platforms in de ogen van de Fransen. Dat blijkt uit een studie van OC & C Strategy Consultants. Dit bureau stelde een klassering op van e-commerce sites op criteria van prijs, kwaliteit en keuze van het product of dienst.

post-image-3

Franse webgebruikers kopen online vooral in de sector van de elektronica, cultuur, mode en decoratie. In de enquête werden 30 platformen geanalyseerd. 

Hoewel vandaag de dag 72% van de consumenten hun volgende boodschappen nog voorbereiden door op het internet productinformatie op te zoeken en door het vergelijken van productprijzen, hebben sommige niet-courante consumptiegoederen het niet moeilijk met kopers te trekken. Dat is het geval voor culturele producten, met Amazon aan kop op de Franse markt (70%), Fnac op de vierde plaats (69%) en iTunes op de zesde (64%).

Naast boeken, CD’s of DVD’s, worden er vooral ook veel kleren of elektronische producten gekocht. Zo trekt La redoute 29% kopers en 62% bezoekers, 3suisses.fr 24% kopers en 58% bezoekers, rueducommerce.fr 11% kopers en 50% bezoekers en Priceminister.fr 17% kopers en 49% bezoekers.

Resultaat: op gebied van mode zijn Vente-privée.com, La Redoute en Kiabi de meest aantrekkelijke e-commerce sites. Op vlak van elektronica, bestaat de top drie opeenvolgens uit Fnac, Darty en CDiscount.com.

Deze studie werd gerealiseerd bij 150 bedrijven in 4 Europese landen (Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de V.S.) en bij 8.000 consumenten. In Frankrijk werden 30 e-commerce sites geanalyseerd door 2.000 personen. Te noteren dat er geen reis- of dienstenwebsites in dit onderzoek werden opgenomen.

Relaxnews
Meer informatie http://www.lemondeinformatique.fr/

Back to top button
Close
Close