Home/Social networking/Is de Social Media Day 2011 een testcase voor de kracht van sociale media? Is de Social Media Day 2011 een testcase voor de kracht van sociale media? Een officiële aankondiging is er niet. Een persbericht ook niet. Willen de organisatoren van de Social Media Day 2011 enkel gebruik maken van sociale media om het evenement te organiseren? Daar lijkt het toch op. Na een succesvolle eerste editie in 2010, vindt op 30 juni inderdaad de tweede editie van de Social Media Day plaats. Vorig jaar waren we op het feest, dit jaar lijkt er meer dan een feest te zullen zijn. 2011-05-10Comment De vorige week pas gelanceerde nieuwe site van het evenement, dat groeide uit Mashable zijn wereldwijde Social Media Day, kondigt immers ook een trainingprogramma aan over social media marketing. Het programma is “under construction” maar we lezen dat Olivier Blanchard, in mei spreker op Think Digital, waar je hier voor kunt inschrijven, van de partij is. Dat de focus niet alleen op het feest ligt, merk je trouwens ook aan de informatieve posts op de blog.Opmerkelijk is dat de Meetup pagina van het evenement de Antwerpse editie (eigenlijk de Belgische) op de eerste plaats wereldwijd staat, voor New York. Blijkbaar willen de organisatoren, met ondermeer Rien van den Bosch, Miel Van Opstal, Thomas Van Orshaegen en Heath Weaver alle registers opentrekken.Het evenement is overal te vinden op sociale media maar nergens in aankondigingen. Een testcase om de kracht van sociale media aan te tonen? Wordt allicht vervolgd. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address