Home/Mobile marketing/2011, het ‘mobile’ jaar 2011, het ‘mobile’ jaar Net zoals het jaar 2010 dat was en het jaar 2012 dat ook zal zijn! De vierde barometer van GateOne, gewijd aan smartphones en tablets, biedt ons zijn laatste bevindingen. 2011-05-04Comment De nieuwste Chocolate Barometer (Aegis Media) heeft, tijdens de laatste drie maanden 500 personen ondervraagd van 15 tot 70 jaar, over het gebruik van mobiel internet in België. Belangrijkste conclusie: de vooruitgang van de smartphones gebeurt traag maar zeker. 17% van de ondervraagden bezit een smartphone. De frequentie waarmee een verbinding wordt gemaakt met het mobiele internet via een smartphone, kent een gestage groei. Bijna de helft van de smartphone eigenaren maken regelmatig verbinding met het mobiele internet. De reden hiervan is dat de operatoren steeds aantrekkelijker promoties bieden en de toestellen meer en meer aangepast worden aan mobiel surfen. Volgens GfK Retail & technology, verdubbelde de verkoop van smartphones in 2010, om te komen tot 627.000 verkochte eenheden. Verder wil 20% van de bevolking zich op korte termijn een smartphone aanschaffen. De voornaamste redenen dat iemand mobiel surft, zijn de sociale netwerken (voornamelijk Facebook). En dat op het moment dat Facebook Places (de geolocalisatiefunctie van het sociale netwerk) in België net van start gaat. Ook de tablets gaan erop vooruit. Negen op tien personen kent het bestaan ervan in alle segmenten. De penetratiegraad in de huishoudens heeft de drempel van 3% behaald. Vooral de iPad doet het goed, maar ook de nieuwe modellen, zoals de Samsung Galaxy Tab. De “tablet” werpt zich dus op als massaproduct, hoewel de gebruikers nog altijd behoren tot de “early adopters”. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address