Home/E-commerce/Postbedrijven moeten zich richten op digitale post Postbedrijven moeten zich richten op digitale post Volgens Consultancy Accenture zal het wereldwijde postvolume het komende decenium met 44% dalen. Dat heeft de organisatie bekend gemaakt tijdens de afgelopen European Postal Service conferentie in Londen. 2011-04-21Comment Consultancy Accenture zegt dat postbedrijven geen andere keuze hebben dan zich te richten op de digitale post. Ze zullen elektronische diensten moeten ontwikkelen die verder gaan dan het huidige aanbod aan diensten eenvoudigweg online te zetten.Brian Moran, hoofd postale diensten bij Accenture, beweert dat de markt klaar is voor e-services en moeten de aanbieders opschieten. Zij kunnen profiteren van hun grote merkbekendheid en uitgebreide netwerken. Indien ze er geen vaart achter zetten, zullen andere organisaties zoals overheden, elektronische diensten gaan aanbieden die concurreren met de online activiteiten van postbedrijven. De vooruitzichten voor de internationale pakketpost zijn daarentegen goed. Deze tak profiteert van de groei van e-commerce. Moran stelt dat de gouden tijden voor pakketdiensten nog maar net zijn begonnen.Accenture voorspelt dat het internationale postvolume zal dalen naar 165 miljard stuks in 2020. In 2009 was dat nog 297 miljard. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address