Home/Social networking/De identificatie van influencers door het combineren van social en e-mail De identificatie van influencers door het combineren van social en e-mail Hoe bepaal je wat een influencer is in de social media wereld? En wat doe je met beïnvloeders als je ze hebt geïdentificeerd? Velen monitoren online invloed met behulp van tools of parameters zoals Klout, het aantal Twitter volgers etc. Maar is dat relevant? Misschien ligt het antwoord in een combinatie van kanalen en kan e-mail een grote rol spelen. 2011-04-03Comment Manu De Ros van het Belgische Selligent, dat gespecialiseerd is in cross-channel marketing, schreef eind vorige week een zeer interessante post over dit thema dat aantoont hoe je op een meer geavanceerd manier kunt omgaan met influencers.Selligent heeft een technologie waarmee je kunt de “echte” sociale invloed van e-mail abonnees bepalen door social sharing knoppen. Veel ESP’s hebben ook zulke social sharing tools maar, zoals De Ros terecht opmerkt, is dat niet genoeg. Je content moet ook deelwaardig zijn en je moet iets aanvangen met de mensen die je e-mail content ook effectief delen. Maar daarvoor is het niet voldoende na te gaan welke mensen content delen. De identificatie van influencers gaat een stuk verder, schrijft hij in zijn post.Hoe werkt het dan wel? Je moet in staat zijn om de totale reach en verspreiding van de gedeelde content te traceren. Of met andere woorden: je moet ook weten wat de “volgers” en “vrienden” van e-mail abonnees met de door hun kennis gedeelde content doen. En ook wat die hun kennissen doen, etc.Op die manier zie je de echte impact van een influencer en stel je soms vast dat iemand met heel veel Twitter volgers of Facebook vrienden veel minder impact heeft dan iemand die minder grote maar wel “actievere” netwerken heeft. Selligent zijn social media integratie focust blijkbaar daarop en zo kun je dan ook, aldus De Ros, speciale acties doen met je echte “brand advocates”, hen segmenteren etc. Een interessante visie. Je leest er meer over in deze Engelstalige post. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address