Online delen met Office Mac 2011

De kantoorsuite van Microsoft voor Mac is sinds 26 oktober beschikbaar in België. Een grootse gebeurtenis, aangezien de oplossing ongeveer 30% van het Mac informaticapark behelst.

post-image-3
Tot de belangrijkste nieuwe functies noteren we de uitwisselbaarheid met de Windows-versie van Office (Office Mac werd volledig herschreven in Cocoa: weg dus met de Macs gebaseerd op PowerPC), rekening houdend met de migratie naar de Open XML-omgeving en de verhoogde prestaties (alles gaat veel sneller, vooral de opstart van Word, Excel, PowerPoint en Outlook!). Mac-en Windows-gebruikers zullen ook zonder problemen bestanden kunnen uitwisselen via Office Web Apps, SharePoint (collaboratief intranet) en SkyDrive (online opslagmogelijkheid door middel van registratie op Windows Live). In de marge van deze verbeteringen, tekende Office Mac 2011 eveneens voor de terugkeer van de scripting omgeving Visual Basic.

En, last but not least, werd de e-mailclient Entourage vervangen door Outlook die nu functies aanbiedt die equivalent zijn aan de Windows-versie. Dit alles wordt aangevuld met een complete ondersteuning voor de professionele Exchange-omgeving (met uitzondering van de integratie van sociale netwerken). Noteren we ook dat de architectuur van de Outlook-database volledig werd aangepast. Elke e-mail wordt nu op autonome manier beheerd. Dit maakt de backup betrouwbaarder, en maakt ook opslag via TimeMachine mogelijk.

Ondanks de afwezigheid van Intel 64-bit-processoren, is de Office 2011–suite beschikbaar in twee versies:

- Office Mac Home & Student (Word, Excel, PowerPoint en Messenger): 109€ (voor één werkpost) en 139€ (drie posten).

- Office Mac Home & Business (Word, Excel, PowerPoint, Messenger & outlook) : 249 € (één werkpost) en 379€ (twee werkposten).
Back to top button
Close
Close