Home/Social networking/Het gebruik van sociale media in cross-channel marketingstrategieën Het gebruik van sociale media in cross-channel marketingstrategieën Social media marketing staat niet op zichzelf. Het maakt deel uit van een ruimere strategie die per definitie cross-channel moet zijn. Waarom? Omdat mensen ook verschillende kanalen en media door elkaar gebruiken... 2010-10-14Comment Precies dat is het thema van een nieuwe white paper van Selligent dat met zijn Selligent Interactive Marketing oplossing het vroegere Messagent) sowieso cross-channel werkt. De nieuwe Engelstalige paper kreeg de naam “Social media in the cross-channel marketing strategy”. Hij is opgevat als een snelgids om effectief van start te gaan met sociale media en belicht de voornaamste mogelijkheden van sociale media voor marketingspecialisten, alsook de manier waarop ze kunnen bijdragen tot het verbeteren van de communicatie, het creëren van bijkomende omzet en het verhogen van de klantentrouw vanuit het cross-channel perspectief.In al hun diversiteit, bieden sociale media tal van voordelen en kansen voor de ontwikkeling van de bedrijfsactiviteiten, met name doordat ze het mogelijk maken om het bedrijfsimago, doelgroepen, markten en concurrenten beter te leren kennen, maar ook om prospectieve klanten aan te trekken dankzij mond tot mond reclame en interacties tussen personen.De voornaamste uitdaging is de integratie van al die gegevens in een globale cross-channel marketingaanpak.De paper belicht de verschillende manieren waarop de echte kracht van de sociale media kan worden benut in combinatie met andere communicatiekanalen en -tactieken, in het kader van een holistische, gepersonaliseerde en interactieve CRM- en communicatiestrategie.Wie hem wil, kan hem hier downloaden. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address