Design is Dead wordt creatieve partner van Microsoft

Een paar dagen gelden lanceerde Microsoft de betaversie van Internet Explorer 9. Onder de geselecteerde creatieve partners: het Antwerpse Design is Dead.

post-image-3
Design is Dead haalde in samenwerking met zijn Parijse zusteragentschap groupeReflect de hall of fame van Microsofts “Beauty of the web”-platform, een elite van sites die het potentieel van IE9 in al zijn glorie tentoon spreiden.

Microsoft was erg enthousiast over het conceptvoorstel van Design is Dead en groupeReflect: MONA (“Museum Of Neverending Art”). Dit is een interactief platform dat stilaan gevuld wordt met user generated content die rechtstreeks wordt ingeladen dankzij de mogelijkheden van de nieuwe browser.

Enkele kenmerken van de nieuwe browser:

- Versnelling van de graphics via hardware (zo reageren websites alsof het toepassingen zijn die rechtstreeks op de computer zijn geïnstalleerd).
- Nieuwe geïntegreerde DOM en nieuwe Chakra Javascript Engine.
- F12 extra middelen voor ontwikkelaars.

En verder: jumplists, Windows Aero Snap voor websites, thumbnail vensters, Icoon over-druk, mededelingenbalk, een nieuwe tabpagina, e.a. 
Back to top button
Close
Close