Home/E-mail marketing/Nieuwe versie van Selligent’s Interactive Marketing oplossing voorkomt “marketingmoeheid” Nieuwe versie van Selligent’s Interactive Marketing oplossing voorkomt “marketingmoeheid” Selligent heeft een nieuwe release, ondertussen al versie 3, van zijn Interactive Marketing oplossing voorgesteld, het platform dat het verwierf na zijn overname van Optizen. De nieuwe release heeft ondermeer een functie die door communicatie-intensieve bedrijven zal toegejuicht worden in tijden van toenemende communicatiekanalen waarbij de “marketingmoeheid” bij de consument toeslaat en marketeers moeten focussen op cross-channel strategieën, relevantie en de juiste timing. 2010-08-31Comment Op vraag van haar klanten heeft Selligent immers een tool ontwikkeld voor het beheer van de zogeheten “marketing pressure”, meteen één van de belangrijkste vernieuwingen in deze nieuwe versie.Het beheer van marketingmoeheid is een uitdaging voor bedrijven die vaak - online en offline - een dialoog aangaan met hun consumenten of klanten (en zeker voor bedrijven die zich toeleggen op e-mailmarketing). Ook als verschillende departementen of marketingdivisies frequent elkaar overlappende doelgroepen benaderen (denk aan regelmatige e-mails, productpromoties, uitnodigingen voor evenementen, enz.) is de oplossing ideaal.Een te intensieve communicatie en een interactie via verschillende kanalen of voor verschillende doeleinden, kunnen leiden tot misnoegde klanten, uitschrijvingen en zelfs klachten over spam. Kortweg: tot marketingmoeheid. En dat is natuurlijk nefast voor de reputatie van een bedrijf en kan een negatieve invloed hebben op de dialoog met klanten, consumenten of prospecten.Dankzij de ‘marketing pressure’ feature kunnen marketeers op verschillende niveaus een grote variatie aan regels definiëren met betrekking tot outbound communicatie: frequentie, tijdsschema, kanalen, doelgroep en prioriteit.Via een dashboard kunnen ze in een oogopslag mogelijke conflicten tussen de verschillende campagnes ontdekken, prioriteiten bepalen voor een optimale lancering van marketingprogramma’s en een oplossing vinden voor de marketingmoeheid. Zo kunnen ze zich volledig toeleggen op het creëren van relevante inhoud en boeiende interacties en op het testen, plannen en verbeteren van alle momenten van klantcontact.Een andere belangrijke vernieuwing is de eForm-module. Dat is een volwaardige engine voor online formulieren en page flows met geavanceerde functionaliteit voor het automatiseren van inschrijvingsprocessen, het verzamelen van klantgegevens, het opzetten van enquêtes… en dat alles binnen een consistente en gebruiksvriendelijke interface. Meer vernieuwingen vind je in het Engelstalige persbericht hier. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address