StrongMail neemt twee agencies over en start email en social CRM agency ThreadMarketing

De convergentie tussen email marketing en social media marketing is al langer één van de sterke punten van StrongMail, oorspronkelijk een ESP maar nu ook een social media marketing speler die steeds meer in Europa actief wordt. Vandaag kondigt het bedrijf een opmerkelijk initiatief aan dat tekenend is voor de evoluties in de markt.

post-image-3

Met producten als Social Studio en StrongMail Influencer, heeft StrongMail de nodige tools ontwikkeld om de wederzijdse versterking tussen social media en email te realiseren. Maar nu komen daar nog belangrijke dimensies bij: CRM, natuurlijk ook weer met een sociaal aspect, en strategisch advies.

StrongMail doet dat niet door nieuwe producten of diensten maar door het creëren van een email en social CRM agency dat de naam ThreadMarketing kreeg.

ThreadMarketing wordt geleid door industrieveteraan Michael Della Penna en is het resultaat van de overname van twee agencies. Die overnames zijn vandaag door StrongMail aangekondigd. De eerste acquisitie is die van Conversa Marketing, het bedrijf van Delle Penna, en de tweede acquisitie is die van agency Magnetik.

Beide bedrijven zijn gebaseerd in New York en bieden diensten aan op het vlak van email marketing, social media marketing, customer relationship management en zelfs web design.

Van ESP naar agency: een marktevolutie?

De lancering van een email en social CRM agency door een bedrijf dat ooit een pure email marketing service provider was, is een duidelijk teken dat we in deze tijden van cross-channel en closed loop marketing evolueren naar een geïntegreerd landschap waarbij de integratie tussen email, social, mobile, analytics en CRM cruciaal staan.

Dat verklaart natuurlijk nog niet waarom StrongMail, dat ook een bijkomend kantoor in New York opent, een agency opstart.

De redenen zijn eenvoudig: de meeste ESP’s hebben sowieso al een services afdeling (die van StrongMail wordt dus geïntegreerd in ThreadMarketing, samen met de twee overgenomen bedrijven) maar de belangrijkste reden is ongetwijfeld dat in het steeds complexere en meer convergerende communicatielandschap de nood aan advies steeds groter wordt.

Marketers die cross-channel en geïntegreerd willen werken hebben nood aan strategic guidance, zoals Forrester Research onlangs opmerkte.

En dat is precies wat ThreadMarketing moet doen: nu StrongMail een geïntegreerd aanbod van oplossingen heeft, wil het marketers ook helpen om op een geïntegreerde customer-centric manier te werken. ThreadMarketing zal daarbij ondermeer strategic consulting, persona development, analytics, loyalty marketing programma’s en customer lifecycle frameworks aanbieden waarbij email, social media en CRM prominent aanwezig zijn.

Lees het volledige persbericht hier.

Back to top button
Close
Close