Home/Online media/Omniture: 55% van de marketers weten niet hoe ze de ROI van social, mobile en online moeten meten Omniture: 55% van de marketers weten niet hoe ze de ROI van social, mobile en online moeten meten De snelle evoluties in het digitale landschap (social media, mobile, online video, etc.) maken het voor veel marketeers niet gemakkelijk om hun marketing mix zo aan te passen dat ze meer waarde creëren voor hun bedrijf en voor hun klanten, prospects en alle mensen in het ecosysteem van hun onderneming. 2010-06-23Comment Vaak heeft dat te maken met een te sterke focus op de kanalen en de technologieën, een gebrek aan duidelijk becijferde voorbeelden, modellen en user cases en de toenemende druk om alles te verantwoorden aan de hand van de heilige ROI. Maar het heeft ook te maken met de verandering van mentaliteit en het falen van bestaande communicatiemodellen in een wereld waarin mensen een merk definiëren.De adoptie van de media en kanalen die de moderne mens gebruikt, verloopt dan ook erg traag in de marketing mix.Uit een onderzoek van Omniture blijkt dat slechts 14% van de ondervraagde marketeers vandaag gebruik maken van zowel mobile, social media en online video in hun marketing mix (alle drie samen dus).De studie toont verder aan dat 55% van de respondenten niet weet hoe ze effectief de marketing ROI van social media, mobile, online video, etc. kunnen meten. En net die marketing ROI is een zeer actueel thema.80% van de respondenten vindt dat het meten van de ROI van online marketingactiviteiten belangrijk is maar slechts 31% kan het ook effectief meten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address