Home/E-mail marketing/Inbound marketing wordt steeds belangrijker Inbound marketing wordt steeds belangrijker Volgens een rapport van HubSpot, ‘The State of Inbound Marketing 2010’, wordt inbound marketing steeds belangrijker voor het genereren van leads. 2010-06-14Comment Marketeers investeren dan ook een groter deel van hun marketingbudgetten in inbound marketing technieken zoals blogs, content marketing en social media marketing.Maar zijn die toenemende investeringen ook goed? Leiden ze tot resultaten. Volgens HubSpot wel. Het bedrijf ondervroeg 231 marketing professionals en kwam tot drie belangrijke conclusies.Ten eerste zorgen inbound marketing channels voor een lagere cost per lead dan outbound marketing channels. Het inbound marketing bedrijf vond dat bedrijven die 50% of meer aan inbound marketing besteden gemiddeld 60% minder betalen per lead dan bedrijven die 50% of meer in outbound marketing kanalen en technieken stoppen.Een tweede conclusie van het rapport is dat sociale media en blogs het snelst groeien in het totale marketing en lead generation budget. Ze blijven ook de goedkoopste kanalen voor lead generation, zegt HubSpot. Vooral sociale media stijgen erg snel in de inbound marketing spend.Een derde conclusie is dat bedrijven met blogs en sociale media klanten werven. Dat is iets waar veel bedrijven nog aan twijfelen. Maar HubSpot vond dat kanalen als Twitter, Facebook, LinkedIn en blogs allemaal voor nieuwe klanten hebben gezorgd die er gebruik van maken.De conclusie van HubSpot: social media marketing gaat over meer dan branding alleen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address