Home/Campaigns/Selligent plukt de vruchten van interactieve marketingstrategie: zakencijfer groeit met 20% Selligent plukt de vruchten van interactieve marketingstrategie: zakencijfer groeit met 20% De van oorsprong Belgische maar steeds meer internationaal actieve leverancier van oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM, Selligent, kondigt voor 2009 een zakencijfer aan van 18.6 miljoen euro, 20% meer dan het vorige fiscale jaar. Deze trend wordt bevestigd door de verkoopcijfers van het eerste trimester van 2010. Ze is het resultaat van de combinatie van twee factoren, aldus het bedrijf: de klanttevredenheid van Selligent’s meer dan 700 Europese klanten en een strategie die gebaseerd is op de integratie van CRM en marketing met de klant in het centrum. 2010-06-01Comment Selligent zal blijven investeren in een interactieve en innoverende cross-channel benadering die haar klanten de mogelijkheid biedt hun eigen marketingdoelen te optimaliseren. De sterke groei van Selligent, die tot uiting komt in de stijging van het zakencijfer met 20%, wordt ondanks het huidige economische klimaat vertaald in een verbetering van het exploitatieresultaat. Selligent rapporteert een netto bedrijfsopbrengst van 2,8 miljoen euro; 75% meer dan in 2008 toen de netto bedrijfsopbrengst 1,6 miljoen euro bedroeg. Een strategische focus op interactieve cross-channel marketing en CRM In 2009 bouwde Selligent haar aanwezigheid op het gebied van interactieve marketing sterk uit, vooral in de Benelux en in Frankrijk. Aangezien CRM zich meer en meer naar de marketing richt en de marketing meer en meer interactief wordt heeft deze strategie duidelijk een positieve invloed gehad op de groei van het bedrijf als geheel.Het Selligent-aanbod van interactieve CRM, marketingautomatisering, lead management en conversiemarketing werd volledig herschreven en geïntegreerd. Zo krijgen bedrijven de mogelijkheid zich een totaalbeeld van hun klanten te vormen, zich bezig te houden met datagedreven, resultaatgerichte en waardevolle interacties met hen, en hen een antwoord te bieden op de uitdagingen die de marketingevolutie met zich meebrengt.Hiermee komt Selligent aan de spits te staan van de snel veranderende marketingrealiteit waarin klanten in toenemende mate online zijn en beschikken over steeds meer communicatiekanalen voor interactie met ondernemingen. Dankzij deze strategische beslissingen en haar internationale aanwezigheid heeft Selligent overeenkomsten getekend met verschillende leidende bedrijven in Europa, zoals Le Figaro, Promod, Groupe Mornay, Van de Velde en Veolia Propreté.Nieuwe regels voor een nieuwe klant: de belangrijkste marktevolutiesMet haar nieuwe strategie en productaanbod houdt Selligent rekening met de belangrijkste wijzigingen op het gebied van marketing en integreerde de verschillende elementen naadloos om de klanten de mogelijkheid te geven een open dialoog aan te gaan met hun klanten.“De klant is veranderd en dus ook de regels voor communicatie, klantbeheer en betrokkenheid”, verklaart Andre Lejeune, CEO van Selligent. “De klant neemt steeds meer zelf de touwtjes in handen. In deze wereld van sociale netwerken met een overvloed aan communicatiekanalen, marketingboodschappen en informatie gebruiken klanten interactieve media om zichzelf te informeren en informatie te krijgen wanneer, waar en hoe ze willen. De klanten van vandaag zijn beter geïnformeerd, vragen een persoonlijke benadering, willen vlugger bediend worden en vertrouwen meer op advies van peers en beïnvloeders dan op berichtgeving van de bedrijven.”Een tweede markttrend die Selligent heeft gedefinieerd en proactief in haar strategie heeft verwerkt is de verschuiving van multi-channel naar cross-channel. “Bedrijven moeten digitale kanalen kunnen gebruiken als aanvulling op de meer traditionele verkoopkanalen. Deze wederzijdse kruisbestuiving van verkoopkanalen leidt tot een groter bereik en versterkt alle CRM- en marketingactiviteiten”, zegt André Lejeune. En ten slotte is er de opvallende en permanente groei van uitgaven voor online marketing en interactieve CRM en de opkomst van nieuwe media. “2009 was het jaar van sociale netwerken en een voortdurende focus op online marketing investeringen. De verschuiving van marketinginspanningen naar het Web wordt ondersteund door de stijgende aandacht voor conversie, ROI en datamarketing. En de opkomst van sociale sites en andere nieuwe media - ook mobiele – die niet alleen de klant en zijn aankoopgedrag veranderen maar ook zijn verwachtingen op het vlak van dienstverlening”, verduidelijkt André Lejeune.Wat brengt 2010?“De markt blijft snel groeien en een geïntegreerde strategie met de klant als centrale punt is een absolute noodzaak voor ondernemingen die in dit digitale tijdperk hun interacties met klanten willen optimaliseren”, verklaart André Lejeune.Een betere doeltreffendheid, conversie en ROI van marketinginvesteringen worden steeds belangrijker. Met als resultaat een toenemende vraag naar gesofisticeerde oplossingen om alle marketing en CRM-activiteiten te testen, te personaliseren en te optimaliseren. En dat is pas mogelijk met een gedegen kennis van de behoeften van klanten doorheen alle data, kanalen en raakpunten. Voor Selligent betekent dit ondermeer een ambitieuze internationale expansie in nieuwe territoria zoals Duitsland, Italië, Spanje en Polen, een blijvende focus op internationale R&D-activiteiten voor een nog grotere optimalisering van mogelijkheden die scenario’s gebruiken, gericht zijn op conversie, en ingebouwd zijn in de bedrijfsoplossingen voor interactieve marketing en CRM, nieuwe allianties en mogelijke acquisities die alle aspecten omvatten van holistische en klantgerichte interacties doorheen alle bedrijfsdivisies zoals marketing, verkoop, klantendienst, call centres, enz. en het ontwikkelen van duurzame relaties met agentschappen die een leidende rol spelen bij de opbouw van marketingstrategieën voor hun klanten.“Wij plannen een significante groei, zowel organisch als via doelgerichte acquisities. Dit zal bepaalde investeringen met zich mee brengen waardoor onze winstmarge de volgende twee jaar zal krimpen. Maar de markt is er en het is onze plicht om erop in te spelen. Ons doel is internationale leider te worden op dit domein”, vertelt André Lejeune.www.selligent.com Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address