Home/Online media/Hoe en waarom nieuw leven te geven aan bestaande content Hoe en waarom nieuw leven te geven aan bestaande content Content is meer dan ooit king. Zowel in e-mail marketing, op websites als in social media marketing staat relevante content cruciaal. 2010-06-01Comment Maar je hoeft daarom niet voortdurend nieuwe content te creëren of te denken in termen van geschreven content.De kans is groot dat ook jouw bedrijf dagelijks content creëert zonder dat je er bij stil staat. Iedere keer dat je een memo schrijft, een blog post doet, een workshop registreert, of een PowerPoint-presentatie maakt, creëer je nuttige inhoud.Door die content een nieuwe bestemming te geven kun je een nieuw publiek bereiken zonder dat je je marketing budget moet aanspreken voor nieuw materiaal. Zo kun je de notities van een bijeenkomst omzetten in een script voor een educatieve video. Fragmenten uit een eBook kunnen artikelen worden. Je vindt zelf wel nog heel wat voorbeelden.Deze aanpak is niet alleen economisch zinvol, het geeft het je ook breder bereik bij je doelgroepen.Mensen hebben immers verschillende leer- en leesstijlen en absorberen informatie anders: gesproken content, beelden, geschreven content, noem maar op.Zo wordt het bewerken en herwerken van bestaande content ook een manier om waarde aan je doelgroepen te leveren aangezien ze allemaal hun eigen voorkeuren hebben. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address