Trend: zoekmotormarketing-specialisten worden conversiespecialisten

De zoekmachinemarkt ondergaat belangrijke veranderingen. Steeds meer bureaus evolueren naar zogenaamde ‘conversiebureaus’. Het zelfde geldt voor SEM-specialisten in bedrijven.

post-image-3
Adverteerders richten zich steeds meer op analyses en op het meten van de return on investment.

Ondernemingen meten de resultaten van hun zoekmachineadvertenties natuurlijk al jaren, maar slimme ondernemingen analyseren en optimaliseren hun prestaties nu nóg meer in detail, en proberen zo hoog mogelijke opbrengsten-per-klik te genereren.

Adverteerders verbeteren hun landingspagina en stroomlijnen hun shoppingproces om hun conversieratio te verhogen. Dat leidt tot een verschuiving van eenvoudige zoekmachinemarketing naar rendementmarketing.

De standaarden voor PPC-campagnes worden steeds verder opgedreven. In dit economisch klimaat zijn het rendement en de ROI immers belangrijker dan ooit.

Deze trend van conversie-optimalisatie en rendementgerichte marketing zal zich de volgende jaren ongetwijfeld doorzetten.

Eén van de cruciale elementen is de optimalisering van landingspagina`s. Van alle activiteiten die een PPC-manager kan doen om het rendement te verbeteren, moet de optimalisering van de landingspagina bovenaan staan.

Ook testen staat bovenaan het lijstje. Blijf uw advertentieteksten en andere vormen van adverteren steeds verder splittesten, en blijf steeds zoeken naar manieren om uw advertentiegroepen specifieker en meer doelgroepgericht te maken. De inhoud speelt een belangrijke rol in het optimaliseren van de conversie.

Verder omarmen SEM-specialisten en –bureaus steeds vaker social media trafiek en bookmarking diensten.


Back to top button
Close
Close