Tips voor de integratie van e-mail marketing en social media

Het integreren en elkaar laten versterken van verschillende communicatie-en interactiekanalen zoals e-mail marketing en sociale media is een erg actueel thema. Er zijn heel verregaande mogelijkheden op het vlak van die integratie maar voor veel marketeers is het nog experimenteren. Zo hebben de meesten nog geen sharing tools toegevoegd aan hun e-mail campagnes.

post-image-3

Nochtans laat je hierdoor de abonnees van je e-mails toe om hiermee relevante content te delen via hun favoriete social network, zoals we lezen op deze blog.

Maar de mogelijkheden die deze integratie je bieden, gaan veel verder dan dat. De combinatie van -email marketing met bijvoorbeeld mobiele kanalen, sociale media, CRM en andere vormen van marketing zal bepalen of email marketeers al dan niet succesvol zullen zijn in de toekomst.


Door de integratie van e-mail marketing en social media kun je de prestaties van beide stimuleren. Die integratie is waardevol voor het verspreiden van ‘content’, het laten aangroeien van je e-mail lijst en bovendien helpt het je bij het opbouwen van een viraal netwerk, aldus de post.

We vinden er ook enkele nuttige tips voor wie er mee wil beginnen:

1) Leer sociale netwerken kennen en de motivaties van mensen die ze gebruiken begrijpen
2) Besteed extra aandacht aan de content van je e-mails zodat ze het delen waard is
3) Betrek de content van je ‘community’
4) Creëer zoveel mogelijk synergieën tussen je Twitter-account, je Facebook-pagina etc. en je e-mails

Meer lees je hier.

Back to top button
Close
Close