Relevantie en herkenbaarheid: twee belangrijke succesfactoren voor een landing page

Conversiespecialist Brian Eisenberg publiceerde onlangs op Clickz een lijstje met de belangrijkste succesfactoren om een landing page te laten doen wat ze moet doen: zorgen voor conversie

post-image-3
De eerste succesfactor, aldus Eisenberg, is relevantie. Alle andere aspecten van je pagina mogen gerust ondermaats zijn, zolang je er maar in slaagt de bedoeling van je bezoeker te doorgronden en die beantwoordt met een pagina die relevant is voor zijn behoeften, beantwoordt aan zijn verwachtingen en de zaken uiteenzet in bewoordingen die hij kan vatten met betrekking tot hun plaats in zijn aankoopproces.

Als je bezoeker via een advertentie op je landingspagina is terecht gekomen, moet je er voor zorgen dat er een duidelijk herkenbare “link” is tussen de advertentie en de pagina waar de klikkende surfer op terecht komt.

Als het om een zoekmotor- of PPC- advertentie gaat, dan moeten je advertentie en de bestemmingspagina passen bij de zoekopdracht die de bezoeker gebruikt heeft.

Ook moet het aanbod dat je belooft in je advertentie en het aanbod op de landing page overeenkomen.

Elk van de elementen van de bestemmingspagina moet relevant zijn in het licht van het doel van de bezoeker en tegelijk ervoor zorgen dat hij de actie volbrengt die je van hem verlangt.

Haal op de pagina  alles weg dat niet relevant is voor zijn aankoopproces en dat niet tot conversie bijdraagt.

Daarmee wordt ook de duidelijkheid van de boodschap gewaarborgd, aldus Eisenberg.

Back to top button
Close
Close